KudoZ home » English to Hungarian » Marketing

signature room

Hungarian translation: egyedi kivitelezésű szoba


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:signature room
Hungarian translation:egyedi kivitelezésű szoba
Entered by: Katalin Horváth McClure

05:34 Jan 21, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing / hotel, hospitality
English term or phrase: signature room
signature room - ez szállodában van, az ő saját spéci, sehol máshol nem található stílusú (aha, persze), csakis rájuk jellemző szoba, általában luxus kivitelű.
Magyarul talán "egyedi jellegű szoba"???? Hmm, nem igazán...
Szállodaipari tapasztalattal rendelkezők, ötleteket várok!
Katalin Horváth McClure
United States
elnöki lakosztály?
Explanation:
Nem tökéletes válasz...
A signature room pontosan azt jelenti, amit te írsz. Rímel rá a signature dish - konyhafőnök ajánlata. Tehát: hogy szerintünk ez a legjobb.
Én inkább a luxuskivitelt hangsúlyoznám, hioszen az, hogy "párjasincs szoba" "exkluzív szoba" is ilyen felhanggal bír, de általában szokatlanabbul hangzik.
Az elnöki lakosztályban persze az is benne van, hogy méretre ez nagyobb, mint a többi - ami adott esetben félrevezető lehet. (Esetleg lehet fejedelmi lakosztály, de ezt ritkábban használják, hiszen a presidential suite presidentjéből nem lesz egykönnyen fejedelem.)
Mindenesetre a legtöbb szálloda az elnöki lakosztályt szokta kiemelni a kínálatában, pl:


A Kempinski Hotel Corvinus Budapest a magyar fôváros szívében, az Erzsébet téren, mely egy kis park a pesti dunapart üzleti kerületében. A szálloda három háztömb távolságra fekszik a Dunától és néhány lépés távolságra a Váci utcától, mely Budapest elegáns bevásárló utcája és kultúrális területe. A repülôtér autóval megközelítôlet 35 perc alatt elérhetô.

A szálloda 1992-ben nyílt és 369 elegáns szobával rendelkezik, melyek közül 27 lakosztály és kettô Elnöki Lakosztály. Minden szobabában megtalálható egy nagy iróasztal, két közvetlen kapcsolású telefon, fax és PC csatlakozás, széf, minibár, légkondicionáló berendezés, színes TV műholdas programokkal és mozicsatorna (pay-tv). A nagy fürdôszobák padlófűtésűek, két külön zuhanykabin található bennük, és fel vannak szerelve közvetlen kapcsolású telefonnal, hajszárítóval, illetve frottírköntös és papucs is található itt.

Restaurant Corvinus : nemzetközi konyha, elegáns art deco környezet, este lágy guitár zene.

A szálloda 8 konferencia- és bankett teremmel rendelkezik, melyek akár 450 fô befogadására is alkalmasak.

A szállodában megtalálhatók : a teljesen felszerelt Business Center, titkár- és tolmács-szolgáltatással. Szintén megtalálható a szállodában a belsô uszoda, uszoda bár, gôzfürdô, szauna, szolárium, masszázs, fitness terem, fodrászat és szépségszalon. 24 órás szobaszervíz, mosás és vegytisztítás. Vásárlási lehetôségek a butikokban, ajándék- és könyvárusítóknál. Kempinski Művészeti Galléria. Limuzin szolágltatás, a lobbyról közvetlenül elérhetô mélygarázs 250 autó számára. A fontosabb hitelkártyák elfogadása.

***

Jó lenne tudni, a te szövegedben ez a signature mit fed. Ha méretre is nagy - ami azért logikusan hangziuk, akkor nyugodtan lehet elnöki lakosztály.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-21 08:58:55 (GMT)
--------------------------------------------------

Lehet még esetleg \"(egyedi kivitelezésű) luxuslakosztályunk/luxusszobánk\", vagy végül is \"exkluzív kivitelezésű lakosztályunk\" is.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Mivel egy ideje más javaslat nem érkezett, lezárom a kérdést. Sajnos egyik válasz sem az igazi, mert a signature room az nem elnöki lakosztály, meg nem is a szerződések aláásával kapcsolatos, hanem ahogy eredetileg is írtam, a szálloda egyedi jellegű, saját tervezésű, csak arra a szállodára jellemző szoba. De ilyen nemcsak egy van, több is, ez a szoba fajtájára utal.
Mindenesetre Attila hosszú listájában találtam használható információt (egyedi kivitelezésű, lehet, hogy ezt fogom használni), ezért adom neki a pontot.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4üzleti lakosztály
Katalin Rozália Szász
4elnöki lakosztály?
Attila Piróth


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elnöki lakosztály?


Explanation:
Nem tökéletes válasz...
A signature room pontosan azt jelenti, amit te írsz. Rímel rá a signature dish - konyhafőnök ajánlata. Tehát: hogy szerintünk ez a legjobb.
Én inkább a luxuskivitelt hangsúlyoznám, hioszen az, hogy "párjasincs szoba" "exkluzív szoba" is ilyen felhanggal bír, de általában szokatlanabbul hangzik.
Az elnöki lakosztályban persze az is benne van, hogy méretre ez nagyobb, mint a többi - ami adott esetben félrevezető lehet. (Esetleg lehet fejedelmi lakosztály, de ezt ritkábban használják, hiszen a presidential suite presidentjéből nem lesz egykönnyen fejedelem.)
Mindenesetre a legtöbb szálloda az elnöki lakosztályt szokta kiemelni a kínálatában, pl:


A Kempinski Hotel Corvinus Budapest a magyar fôváros szívében, az Erzsébet téren, mely egy kis park a pesti dunapart üzleti kerületében. A szálloda három háztömb távolságra fekszik a Dunától és néhány lépés távolságra a Váci utcától, mely Budapest elegáns bevásárló utcája és kultúrális területe. A repülôtér autóval megközelítôlet 35 perc alatt elérhetô.

A szálloda 1992-ben nyílt és 369 elegáns szobával rendelkezik, melyek közül 27 lakosztály és kettô Elnöki Lakosztály. Minden szobabában megtalálható egy nagy iróasztal, két közvetlen kapcsolású telefon, fax és PC csatlakozás, széf, minibár, légkondicionáló berendezés, színes TV műholdas programokkal és mozicsatorna (pay-tv). A nagy fürdôszobák padlófűtésűek, két külön zuhanykabin található bennük, és fel vannak szerelve közvetlen kapcsolású telefonnal, hajszárítóval, illetve frottírköntös és papucs is található itt.

Restaurant Corvinus : nemzetközi konyha, elegáns art deco környezet, este lágy guitár zene.

A szálloda 8 konferencia- és bankett teremmel rendelkezik, melyek akár 450 fô befogadására is alkalmasak.

A szállodában megtalálhatók : a teljesen felszerelt Business Center, titkár- és tolmács-szolgáltatással. Szintén megtalálható a szállodában a belsô uszoda, uszoda bár, gôzfürdô, szauna, szolárium, masszázs, fitness terem, fodrászat és szépségszalon. 24 órás szobaszervíz, mosás és vegytisztítás. Vásárlási lehetôségek a butikokban, ajándék- és könyvárusítóknál. Kempinski Művészeti Galléria. Limuzin szolágltatás, a lobbyról közvetlenül elérhetô mélygarázs 250 autó számára. A fontosabb hitelkártyák elfogadása.

***

Jó lenne tudni, a te szövegedben ez a signature mit fed. Ha méretre is nagy - ami azért logikusan hangziuk, akkor nyugodtan lehet elnöki lakosztály.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-21 08:58:55 (GMT)
--------------------------------------------------

Lehet még esetleg \"(egyedi kivitelezésű) luxuslakosztályunk/luxusszobánk\", vagy végül is \"exkluzív kivitelezésű lakosztályunk\" is.


    Reference: http://hungarianhotels.dyndns.org/cgi_bin/hotels.cgi?Mhotelk...
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671
Grading comment
Mivel egy ideje más javaslat nem érkezett, lezárom a kérdést. Sajnos egyik válasz sem az igazi, mert a signature room az nem elnöki lakosztály, meg nem is a szerződések aláásával kapcsolatos, hanem ahogy eredetileg is írtam, a szálloda egyedi jellegű, saját tervezésű, csak arra a szállodára jellemző szoba. De ilyen nemcsak egy van, több is, ez a szoba fajtájára utal.
Mindenesetre Attila hosszú listájában találtam használható információt (egyedi kivitelezésű, lehet, hogy ezt fogom használni), ezért adom neki a pontot.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
üzleti lakosztály


Explanation:
Nekem úgy tűnik, hogy ezek olyan szobák, lakosztályok, ahol az üzletember fogadhatja üzletfeleit, szerződéseket írhatnak alá, megvannak a világgal való kapcsolatteremtés eszközei - számítógép, Internet-kapcsolat.
Az igazság az, hogy a magyar oldalakon mind business szoba, vagy business lakosztályként találtam ilyesmit, mindössze egyetlen honlapon találtam így, magyarul.

Szállodánk a Nyugat kapujában, Győr történelmi belvárosában, a Bécs - Budapest főútvonal közelében, a sétálóutca elején található, jó parkolási lehetőséggel.
-155 fürdőszobás szoba, melyből 21 db két-, ill. háromszobás, légkondícionált, ISDN-vonallal felszerelt üzleti lakosztály, tágas fürdőszobákkal és külön dolgozószobával; a hosszabb ideig szállodánkban tartózkodó üzletemberek elhelyezésére, tárgyalások bonyolítására, illetve a zavartalan pihenésre.
Itt van az angol leírásra is egy link.



    Reference: http://www.nu.hu/hotel/raba/
    Reference: http://www.grandpacifichotel.com/room/signaroom.asp
Katalin Rozália Szász
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 39