fundraiser

Hungarian translation: adománygyűjtő/támogatásgyűjtő rendezvény

English term or phrase:fundraiser
Hungarian translation:adománygyűjtő/támogatásgyűjtő rendezvény
Entered by: Katalin Horváth McClure

22:26 Jan 23, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing / non-profit
English term or phrase: fundraiser
Non-profit szervezet a téma. A fundraiser az egy olyan akció, amikor a lényeg az, hogy pénzt gyűjtsenek valamilyen jótékonysági vagy non-profit célra. Sok formája van, lehet sport rendezvény, lehet kiárusítás, elegáns vacsora, koncert, stb. Általában a rendezvényen résztvevők belépődíja, vagy elköltött pénzének egy része megy a jótékonysági (vagy egyéb non-profit) alapba.
Ennek az összefoglaló nevét keresem, gondoltam a "jótékonysági rendezvény" szóra, de mégsem jó, mert nem biztos, hogy közvetlenül jótékonyságra megy. Van például olyan iskola is, amely non-profit szervezetként működik, és ott is van fundraiser.
Katalin Horváth McClure
United States
adománygyűjtô rendezvény
Explanation:
Ebben az esetben ezt is használhatod, lásd pl.
http://www.gimagine.com/Hungarian_House/fotok.htm
http://delfin.klte.hu/~de-konz/zongora_galahangverseny_2002_...
Selected response from:

Endre Both
Germany
Grading comment
Köszönöm, talán ez lesz a legjobb.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2forrásgyűjtés
Eva Blanar
5 +1adományszervezés
Maria Bolgar
5támogatásszervező
Jakab Arpad
4 +1pénzalap gyűjtés
Marika4150
4 +1adománygyűjtô rendezvény
Endre Both


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
forrásgyűjtés


Explanation:
Megjegyzem, fundraising-nek mondják azt is, ha egy cég piacra dob 1 millió darab saját kibocsátású részvényt, meg azt is, ha az Üdvhadsereg perselyez.

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1298

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both
2 mins

agree  Ildiko Santana
1 day 1 hr

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
adománygyűjtô rendezvény


Explanation:
Ebben az esetben ezt is használhatod, lásd pl.
http://www.gimagine.com/Hungarian_House/fotok.htm
http://delfin.klte.hu/~de-konz/zongora_galahangverseny_2002_...


    Reference: http://www.c3.hu/~levego/9903/990307a.htm
    Reference: http://www.sansz.ngo.hu/0204/cikk08.htm
Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 241
Grading comment
Köszönöm, talán ez lesz a legjobb.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Rozália Szász: A javasoltak közül nekem ez tetszik a legjobban.
14 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
adományszervezés


Explanation:
Ez a gyűjtőfogalom, amelybe azután beletartoznak ennek különféle módjai, mint pl. vacsorák, fogadások, konferenciák stb.
Nagyon sokat tolmácsolok nekik.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 22:49:01 (GMT)
--------------------------------------------------

Elnézést, a fund raiser pedig - értelemszerűen - az adományszervező (aktivista)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 09:48:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Még egyszer elnézést tegnap hajnalban már nagyon álmos voltam: a fundraiser egybeírva szakmai szlengben valóban magát a rendezvényt jelenti


    Reference: http://www.fund-raising.com/
Maria Bolgar
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 91

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nora Kis-Pal: szerintem ez a legjobb
21 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pénzalap gyűjtés


Explanation:
szerintem lehet a nvén nevezni

Marika4150
Romania
PRO pts in pair: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi: magyarán: kunyerálás, perselyezés
3 hrs
  -> dank je

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
támogatásszervező


Explanation:
hisz személyről/cégről van szó!
együttjár ez pl. a rendezvényszervezővel.
A nonprofitok nálunk inkább "támogatásból" és nem szívesen "adományból" élnek

Jakab Arpad
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: Tetszik.
6 hrs

disagree  Ildiko Santana: Biztos, hogy elolvastad a kerdezo magyarazatat? "A fundraiser az egy olyan *akció*, amikor..." Tehat NEM szemelyrol/cegrol van szo.
1 day 17 hrs