KudoZ home » English to Hungarian » Marketing / Market Research

patient liability

Hungarian translation: betegek iránti felelősség - CSAKIS a szövegkörnyzet döntheti el lásd alább


09:49 Dec 31, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing / Market Research / marketing
English term or phrase: patient liability
ebben a szövegkörnyezetben:
no patient liability is assumed
köszönöm
Erika Vizkeleti
Hungarian translation:betegek iránti felelősség - CSAKIS a szövegkörnyzet döntheti el lásd alább
Explanation:
A liabilty lehet erkölcsi és jogi felelősség is és ebből az idézetből nem derül ki, hogy melyikről van szó.

no patient libailty is assumed azt is jelentheti, (Éva Blanar utalása), hogy a betegnek nem kell (jogi, vagy erkölcsi)felelősséget vállalniuk, bár akkor lehet, hogy birtokosan írták volna.

Én úgy hiszem, hogy ez inkább egy jogi dolog, amikor a "cég" szeretne kibújni a felelősségek alól, illetve nem vállalják a betegek iránti jogi felelősséget.

Az is lehet (ha például egy berendezésről van szó), hogy a gyártó nem vállalja ÁT a betegek iránti jogi (erkölcsi) felelősséget az intézménytől (vagy személytől) aki a berendezést kezeli.

no patient libailty is assumed
betegek iránti felelősséget nem vállal
betegek iránti felelősséget nem vállal át

Selected response from:

Eva Ballentine
Grading comment
köszönöm mindenkinek, ebben az esetben arról van szó, hogy a cég nem véllalja át a felelősséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2betegek iránti felelősség - CSAKIS a szövegkörnyzet döntheti el lásd alábbEva Ballentine
3 +2kötelezettség a betegek részéről
Eva Blanar
4a betegekkel szembeni kötelezettségxxxHungi


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a betegekkel szembeni kötelezettség


Explanation:
Ennyi szövegből úgy tűnik, hogy nem kell számolni a betegekkel szembeni kötelezettség tényleges vállalására, mert az ügy annyira veszélytelen, vagy a betegek annyira tájékozatlanok, vagy a mi jogi osztályunk olyan rutinosan veri vissza a betegek akár jogos igényeit is, stb.

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2005-12-31 10:34:23 GMT)
--------------------------------------------------

... de most tényleg nagyon hálás lennék E. Rudin és dr. Annus János véleményéért, hogy jól gondolom-e. És persze mindenkitől köszönettel venném a kritikát. Elég kényes kérdés...
BUÉK mindenkinek!

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
kötelezettség a betegek részéről


Explanation:
ez a szövegkörnyezet azért több is lehetne:
- ez lehet az, hogy a pácienseknek ezért nem kell fizetniük,
vagy:
- a számítások során a páciensek kötelezettségeivel nem számoltak (pl. egy modellszámításnál, költségvetési tervnél)
mert azért az nem mindegy.

Eva Blanar
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dr. Janos Annus: Csakis ez a jó, szerintem. A betegekkel szembeni felelősség az Institution's liability, vagy a Manufacturer's liability, etc.
22 hrs

agree  juvera: Most akadtam rá erre a kérdésre, és százszázalékban neked adok igazat. Mivel komoly témáról van szó, gondoltam, utólag sem árt, ha megjegyzem. Nem erkölcsi kötelesség v. felelősség, itt konkrétan feltételezik, hogy a betegnek nem kell fizetnie.
30 days
  -> köszönöm :)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
betegek iránti felelősség - CSAKIS a szövegkörnyzet döntheti el lásd alább


Explanation:
A liabilty lehet erkölcsi és jogi felelősség is és ebből az idézetből nem derül ki, hogy melyikről van szó.

no patient libailty is assumed azt is jelentheti, (Éva Blanar utalása), hogy a betegnek nem kell (jogi, vagy erkölcsi)felelősséget vállalniuk, bár akkor lehet, hogy birtokosan írták volna.

Én úgy hiszem, hogy ez inkább egy jogi dolog, amikor a "cég" szeretne kibújni a felelősségek alól, illetve nem vállalják a betegek iránti jogi felelősséget.

Az is lehet (ha például egy berendezésről van szó), hogy a gyártó nem vállalja ÁT a betegek iránti jogi (erkölcsi) felelősséget az intézménytől (vagy személytől) aki a berendezést kezeli.

no patient libailty is assumed
betegek iránti felelősséget nem vállal
betegek iránti felelősséget nem vállal át



Eva Ballentine
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszönöm mindenkinek, ebben az esetben arról van szó, hogy a cég nem véllalja át a felelősséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxHungi: Hát ez az! Én is így érzem.
19 hrs

agree  Elizabeth Rudin: Bővebb szövegkörnyezet hiányában ezt tartom a legvalószínűbbnek - a felelősség elhárításáról lehet szó, ha a betegek valamilyen kárt szenvednének.
1 day5 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): Sonia Soros, Eva Ballentine, Dr. Janos Annus
Non-PRO (1): xxxHungi