KudoZ home » English to Hungarian » Marketing / Market Research

share of shelf requirements

Hungarian translation: polcrészesedés követelményei


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:share of shelf requirements
Hungarian translation:polcrészesedés követelményei
Entered by: Csilla Takacs

14:51 Nov 1, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
English term or phrase: share of shelf requirements
egy továbbképzés témakörének felsorolásában szerepel, nincsenek további részletek
Csilla Takacs
Hungary
polcrészesedés követelményei
Explanation:
Gyanúm szerint a "share of shelf" tartozik szorosan össze.

A polcrészesedés a kereskedelemben, marketingben használt fogalom. A piacrészesedés a forgalom alapján mér, a polcrészesedés az üzletekben való megjelenés intenzitása alapján.

--------------------------------------------------
Note added at 22 perc (2008-11-01 15:13:59 GMT)
--------------------------------------------------

bocs, most olvastam a kiegészítést, akkor nagyon más irányban indultam el...
Selected response from:

Andrea Szabados
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2polcrészesedés követelményei
Andrea Szabados
3előzetes regisztráció követelményeinek megosztása
Gusztáv Jánvári


Discussion entries: 1





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
előzetes regisztráció követelményeinek megosztása


Explanation:
Hm, hát a shelf registration egy Mo-n tudtommal nem lévő érték[papír]-kereskedelmi fogalom az USA-ban. Nagyjából azt jelenti, hogy valaki kitölt egy papírt, hogy akar valamit csinálni, de még nem csinálja, mert még nem jó neki, viszont ha jó lesz, egyből csinálhatja, mert már le van papírozva. Ld.: http://en.wikipedia.org/wiki/Shelf_registration.

A shelf reqs az ehhez szükséges követelményeket jelenti, ennek a share-elése pedig, hogy a követelmények kielégítéséhez szükséges feladatokat hogyan osszák meg egymással.

Mint látszik, ez itten csak egy spekuláció, logikai úton ide jutottam.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 23

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
polcrészesedés követelményei


Explanation:
Gyanúm szerint a "share of shelf" tartozik szorosan össze.

A polcrészesedés a kereskedelemben, marketingben használt fogalom. A piacrészesedés a forgalom alapján mér, a polcrészesedés az üzletekben való megjelenés intenzitása alapján.

--------------------------------------------------
Note added at 22 perc (2008-11-01 15:13:59 GMT)
--------------------------------------------------

bocs, most olvastam a kiegészítést, akkor nagyon más irányban indultam el...

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 48
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  juvera: Nem biztos, hogy más irány. Ha market share-rel és distributionnal foglalkoznak (ld. előző kérdések) akkor a piacrészesedés sem hanyagolható el. Sajnos a szóbanforgó téma alaposabb ismerete nélkül nehéz eldönteni.
3 hrs

agree  Zsuzsanna Koos: A kérdező megadta a kulcsszavakat: értékesítési vezetők és versenyjog (azaz piaci verseny). Szerintem teljesen jó, én is ezt a választ írtam volna.
3 hrs

agree  Katalin Horváth McClure: Erről van szó, kiskereskedelmi téma.
4 days