KudoZ home » English to Hungarian » Marketing / Market Research

Merchandiser

Hungarian translation: kereskedő


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Merchandiser
Hungarian translation:kereskedő
Entered by: Zsofia Koszegi-Nagy

20:00 Aug 21, 2014
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: Merchandiser
Merchandiser

Job objective:

End user specialists develop and implement selling and marketing plans to assist in the marketing and promotion of tools at client stores.
They are responsible for promoting and marketing tool products.
End user specialists may use visual techniques, marketing strategies to attract customers.
They also assist with the billing and pricing of tool products and client tool orders.
End user specialist are also the primary contact between sales and store clients.

Általánosan elfogadott magyar szót szeretnék erre, ha egyáltalán létezik.

Van, ahol polcszervizesnek nevezik, de annál azért szélesebb a feladatköre.
SZM
kereskedő
Explanation:
"A merchandiser is someone who is continuously involved in business promotion by buying and selling of goods."

"A kereskedő-boltvezető - megfelelő áruismeret, piaci és gazdasági ismeretek birtokában, a korszerű üzemszervezési és technikai eszközök felhasználásával - biztosítsa a vásárlók áruval való ellátását és a kereskedelmi szolgáltatásokat az igények szerinti mennyiségben, minőségben és választékban; munkájával, tevékenységével meghatározó befolyást gyakoroljon a bolt színvonalas működtetésére és jövedelmező gazdálkodására; legyen képes elsajátított ismereteinek folyamatos fejlesztésére és azok alkalmazására; tartsa be a munkavédelmi, tűzrendészeti és környezetvédelmi előírásokat."
Selected response from:

Zsofia Koszegi-Nagy
United Kingdom
Grading comment
A kereskedői kategóriába mindenképpen bele kell férnie, köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4kereskedő
Zsofia Koszegi-Nagy
4üzletkötő
Tamas Elek


  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
merchandiser
kereskedő


Explanation:
"A merchandiser is someone who is continuously involved in business promotion by buying and selling of goods."

"A kereskedő-boltvezető - megfelelő áruismeret, piaci és gazdasági ismeretek birtokában, a korszerű üzemszervezési és technikai eszközök felhasználásával - biztosítsa a vásárlók áruval való ellátását és a kereskedelmi szolgáltatásokat az igények szerinti mennyiségben, minőségben és választékban; munkájával, tevékenységével meghatározó befolyást gyakoroljon a bolt színvonalas működtetésére és jövedelmező gazdálkodására; legyen képes elsajátított ismereteinek folyamatos fejlesztésére és azok alkalmazására; tartsa be a munkavédelmi, tűzrendészeti és környezetvédelmi előírásokat."

Zsofia Koszegi-Nagy
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
A kereskedői kategóriába mindenképpen bele kell férnie, köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tony Sarok: Ezt tartom jobbnak, hiszen bővebb kategória az üzletkötőnél. Nem kizárt, hogy a kereskedő üzletkötőket alkalmazzon...
7 hrs
  -> Köszönöm!

agree  kyanzes
9 hrs
  -> Nagyon köszönöm!

agree  Erzsébet Czopyk: tökéletes
15 hrs
  -> Köszönöm szépen!

agree  Tamas Elek: Meggyőztetek... :) Itt egy újabb referencia: http://szakkepesites.hu/szakmak/kereskedo.html
15 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
merchandiser
üzletkötő


Explanation:
Csak egy erős tipp.

Az üzletkötők elég sokrétű feladattal rendelkezhetnek a cégtől függően, úgyhogy szerintem simán ráillik a referenciában megadott definíció. Jobb ötletem nincs.


    Reference: http://uzletkoto.egzinet.hu/cikk/851/tartalom
Tamas Elek
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erzsébet Czopyk: erős tipp, confidence level: 4, az üzletkötő sales representative vagy sales agent
13 hrs
  -> Persze, lehet sokféleképpen fordítani egy dolgot. Ha a sales representative lett volna a kérdés, akkor nem lett volna tipp, de így csak arra futotta.