KudoZ home » English to Hungarian » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

quenching pressure

Hungarian translation: gyorshűtési nyomás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:quenching pressure
Hungarian translation:gyorshűtési nyomás
Entered by: Gabriella Nagy

20:15 Aug 21, 2014
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / quenching pressure
English term or phrase: quenching pressure
"Low quenching pressure has direct impact on quality of the output glass, the glass may not be properly tempered".

Az edzett üveg gyártási folyamatáról van szó, a "quenching pressure" kifejezés okoz gondot.
Gabriella Nagy
Hungary
gyorshűtési nyomás
Explanation:
Lásd az internetes hivatkozást. A "quenching" a hőkezelési eljárásoknak csak része. Gyors lehűtés.
Selected response from:

Tony Sarok
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5gyorshűtési nyomás
Tony Sarok
4 +1edzési/hőkezelési/hűtési nyomás
Tamas Elek
4hűlési feszültség
Zsofia Koszegi-Nagy
3kioltási nyomás
Peter Simon


Discussion entries: 1





  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kioltási nyomás


Explanation:
Az edzendő üveget hűteni is kell, ezt hívják kioltásnak, de bármilyen hőkezelésre nagy hatással van az egyúttal alkalmazott nyomás, amin a hő- ill. hűtési kezelés zajlik. Általában, hétköznapi körülmények között, a nyomásnak nincs szerepe, mert légköri nyomáson történik, de nyomás alatt is végezhető hőkezelés, erről lehet szó, itt a hűtés esetében.


    Reference: http://www.linguee.com/english-hungarian/search?source=auto&...
    Reference: http://dictionary.reference.com/browse/quenching?s=t
Peter Simon
Netherlands
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hűlési feszültség


Explanation:
Az üveg hűlése során, az üvegben keletkezett feszültséget jelenti, ha jól tudom. Sajnos túl sok találat nincs rá a Google-ban.

"Az üveg rossz hővezető, ezért ügyelni kell arra, hogy egyenletesen hűljön, és ne törjön el. A hűlés közben keletkező mechanikus feszültség nagysága függ az üveg hő tágulási együtthatójától. A mechanikus feszültséget optikai feszültségmérőkkel mérik. A mért feszültséget temperálással csökkentik, vagyis a külső tartomány hűlésének szabályozásával. A hűtés ideje függ az üveg fajtájától és az előállított terméktől; az egy méternél nagyobb optikai lencséket több mint egy éven át hűtik, nehogy optikai torzulások keletkezzenek bennük."

"Hogyan szüntethető meg az üvegben keletkező káros hűlési feszültség?
A feszültség temperálással szüntethető meg."

"During quenching process, the bottom quenching pressure is higher than the top quenching pressure, so the top side surface is cooled down slower than the bottom side and shrink more, thus the glass will bend upward;"

Example sentence(s):
  • Temperálás: A hűlési feszültségeket megszüntető hőkezelés.

    https://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CC4QFjAB&url=https%3A%2F%2Fwww.nive.hu%2FDownloads%2Fvizsga%2Fkomplex
Zsofia Koszegi-Nagy
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
edzési/hőkezelési/hűtési nyomás


Explanation:
A quenching az konkrétan az edzési/hőkezelési eljárásnak a megfelelője (Akadémiai Műszaki és Tudományos Szótár is megerősíti.)

Feltehetőleg a nagy nyomású hűtésre vonatkozik, ahol a munkadarabot a nagy nyomású gázzal, általában nitrogénnel hűtik le. Feltehetőleg ennek a gáznak a nyomásáról lehet szó.

"Gázok pl. nitrogén esetében lényeges a nyomás is. A nyomás növelésével a hûtés intenzitása fokozható." (a második webes referenciám 14. oldalán található.)

Sajnos konkrét megfelelőjét én sem találtam magyarul, de angolul sem sok van.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Quenching
    https://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CDAQFjAC&url=http%3A%2F%2Ffk.sze.hu%2Fdownloadmanager%
Tamas Elek
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Igen, a folyamat előttem is világos, amit továbbra sem tudok, hogy mi a pontos magyar megfelelője, és én is a hűtési nyomásig jutottam egyelőre


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: a quenching a hőkezelés egyik, utolsó része pontosan a valamilyen közeggel, vízzel. olajjal, gázzal történő lehűtés
5 hrs
  -> Köszönöm!

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
gyorshűtési nyomás


Explanation:
Lásd az internetes hivatkozást. A "quenching" a hőkezelési eljárásoknak csak része. Gyors lehűtés.


    Reference: http://heattreatment.linde.com/international/web/lg/ht/like3...
Tony Sarok
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4