KudoZ home » English to Hungarian » Mathematics & Statistics

step function

Hungarian translation: Lépcsőfüggvény, Heaviside-féle lépcsőfüggvény


21:26 Jan 22, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics / Math
English term or phrase: step function
In the first perceptron the activation function was a step function causing "firing" of the neurone.
novist
Hungarian translation:Lépcsőfüggvény, Heaviside-féle lépcsőfüggvény
Explanation:
Ennek a függvénynek az a tulajdonsága, hogy negatív x értékekre 0, pozitívokra 1. Avagy: egyy adott időpillanat előtt nincs jel, utána pedig konstans.
Alapvető matematikai függvény az ugrásszerű változások leírására. (Deriváltja a Dirac-féle delta-függvény)
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Kimerítő köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Lépcsőfüggvény, Heaviside-féle lépcsőfüggvény
Attila Piróth
4katalizátor funkciócompfor
4ugrásfüggvény, lépcsos függvény
Katalin Rozália Szász
4lépcsős függvény
JANOS SAMU


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Lépcsőfüggvény, Heaviside-féle lépcsőfüggvény


Explanation:
Ennek a függvénynek az a tulajdonsága, hogy negatív x értékekre 0, pozitívokra 1. Avagy: egyy adott időpillanat előtt nincs jel, utána pedig konstans.
Alapvető matematikai függvény az ugrásszerű változások leírására. (Deriváltja a Dirac-féle delta-függvény)



    Fizika PhD
Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 63
Grading comment
Kimerítő köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Palaca
7 hrs

disagree  ZOLTÁN PARRAGH: egységugrás-függvény
7 days
  -> Szinonímának OK, ne adj isten el tudom képzelni, hogy bizonyos helyeken ez a gyakoribb. De attól még a lépcsőfüggvény létező és használt kifejezés (pl. az ELTE-n matematikus, fizikus szakon). Ugyhogy a disagree-vel nem ertek egyet.

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ugrásfüggvény, lépcsos függvény


Explanation:
Angol műszaki és tudományos szotár

Én amúgy nem értek a dologhoz.

Katalin Rozália Szász
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lépcsős függvény


Explanation:
Nevezik ugrásfüggvénynek is. Helyesírása a Műszaki helyesírási szótár szerint lépcsős függvény, ill. ugrásfüggvény.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 22

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
katalizátor funkció


Explanation:
Úgy tűnik, mintha arról lenne szó, hogy az aktiválási funkció a neuron kisüléséhez vezető katalizátor funkció... (az aktiválási funkció tölti be a katalizátor/katalizáló funkció szerepét a neuron kisütésében).... ??

compfor
Hungary