KudoZ home » English to Hungarian » Mathematics & Statistics

populate

Hungarian translation: feltölt, benépesít, betölt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:populate
Hungarian translation:feltölt, benépesít, betölt
Entered by: Katalin Horváth McClure

00:11 Dec 31, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Mathematics & Statistics / statistics
English term or phrase: populate
"Error: Populate history data failed for terminal XYZ."

Statisztikai értelemben kell a jelentés.
Katalin Horváth McClure
United States
benépesítés, betöltés
Explanation:
Hibaüzenet: Előzményadatok betöltése XYZ terminálra sikertelen.

A "history" pénzügyi értelemben utalhat a beszerzési költségre is, de bármilyen egyéb előzmény is lehet.
Selected response from:

MandC
Hungary
Grading comment
Közben rájöttem, hogy mi lehet a legjobb kifejezés: feltöltés, vagyis adatokkal való feltöltés. A history data az előzményadatok tárolására szolgáló fájlokat vagy mezőket jelentheti itt szerintem, és azoknak az adatokkal való feltöltése nem sikerült.
Azért gondolom, hogy ez a jó, mert például "populate the database" magyarul "az adatbázis feltöltése".
Így végülis nem kizárólagosan statisztikai vonatkozású, hanem inkább adatbázis lingóról van szó.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2benépesítés, betöltés
MandC
4pontosan meghatározni
JANOS SAMU
3betáplál, betölt, beir, benépesitxxxdenny


Discussion entries: 2





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
benépesítés, betöltés


Explanation:
Hibaüzenet: Előzményadatok betöltése XYZ terminálra sikertelen.

A "history" pénzügyi értelemben utalhat a beszerzési költségre is, de bármilyen egyéb előzmény is lehet.

MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Közben rájöttem, hogy mi lehet a legjobb kifejezés: feltöltés, vagyis adatokkal való feltöltés. A history data az előzményadatok tárolására szolgáló fájlokat vagy mezőket jelentheti itt szerintem, és azoknak az adatokkal való feltöltése nem sikerült.
Azért gondolom, hogy ez a jó, mert például "populate the database" magyarul "az adatbázis feltöltése".
Így végülis nem kizárólagosan statisztikai vonatkozású, hanem inkább adatbázis lingóról van szó.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  texlazar: "Hibaüzenet: Az XYZ terminálra vonatkozó előzményadatok FELtöltése sikertelen." -- Talán kisebb az esélye, hogy számítógépes munkaállomásra gondoljunk + FEL jobban viszadná a populate jelentését.
8 hrs
  -> Igazad van. A kérdező utólagos magyarázata alapján én is átírom "XYZ terminál előzményadatainak a be(fel)töltése sikertelen" formára. A FELtöltés nem egyértelmű, mert nem tisztázott, hogy adatbázisba bevitelről vagy adatbázisból adatbetöltésről van-e szó?

agree  Eva Blanar
12 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pontosan meghatározni


Explanation:
Itt arról van szó, hogy pontosan meg kell határozni az időrendjét az adatoknak a halmazon belül, tehát az XYZ terminál által el nem fogadott adatokra vonatkozóan, mégpedig hogy mely adatok vannak a halmazban és azok vagy mikor keletkeztek, vagy mikor lettek alkalmazva a terminálnál (ezt a szövegkörnyezet remélhetőleg elárulja).



    Encyclopedia of mathematical statictics, p. 288
JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 22

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
betáplál, betölt, beir, benépesit


Explanation:
Talán erröl van szó az alábbi linken:
http://www.tek-tips.com/gpviewthread.cfm/qid/321911/pid/637/...
Lényegében történeti adatok (a linken fájlok) betáplálásáról van szó.
Több ilyet találhatsz, ha a "populate history" data-t keresel.

A "benépesit" forditás a Microsoft szótárból van, én nem használnám.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 53 mins (2003-12-31 02:04:35 GMT)
--------------------------------------------------

A kiegészités után és MandC lényegében egybevágó válasza alapján a betáplálás, vagy betöltés szót javaslom.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 3