KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

idling wheel

Hungarian translation: szabadonfutó kerék


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:idling wheel
Hungarian translation:szabadonfutó kerék
Entered by: Jozsef Gal

16:09 Dec 15, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: idling wheel
Eredménytelenül keresem a neten a terminus magyar megfelelőjét, szótárban nuku - tud valaki segíteni?

Köszi szépen!
Jozsef Gal
szabadonfutó kerék
Explanation:
A GIB műszaki szótárban idle wheel címszó alatt olvasható a jelentése.
Gépészetben: futógörgő, közvetítő fogaskerék, szabadonfutó kerék, szíjfeszítő görgő/tárcsa.
Más szakterületen lehet még más neve is, de szerintem erről van szó. Az idling az idle egyik variánsa, nem jelenthet alapvetően más feladatú gépelemet, szerintem.
Selected response from:

Janos Barocsi
Grading comment
Köszönöm mindenki segítségét. A pontok eloszthatatlansága okán időszakosan kiújuló melankóliával üdvözlöm a hozzászólókat.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kapcsolókerékxxxHungi
4 +1szabadonfutó kerékJanos Barocsi
4Szabadon forgó kerékxxxdenny


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kapcsolókerék


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2005-12-15 16:25:39 GMT)
--------------------------------------------------

Ld. pl. Websters Unabridged

xxxHungi
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 190

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Szabadon forgó kerék


Explanation:
Ezen a lapon van egy kép és némi magyarázat is:
http://ej.iop.org/links/q48/vkrRPvkNti4Y4w31X9vEPQ/jev3i9p72...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 0 min (2005-12-15 17:09:56 GMT)
--------------------------------------------------

Azt hiszem, láttam már a nem meghajtott kerék kifejezést is.

xxxdenny
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 123

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
szabadonfutó kerék


Explanation:
A GIB műszaki szótárban idle wheel címszó alatt olvasható a jelentése.
Gépészetben: futógörgő, közvetítő fogaskerék, szabadonfutó kerék, szíjfeszítő görgő/tárcsa.
Más szakterületen lehet még más neve is, de szerintem erről van szó. Az idling az idle egyik variánsa, nem jelenthet alapvetően más feladatú gépelemet, szerintem.

Janos Barocsi
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Köszönöm mindenki segítségét. A pontok eloszthatatlansága okán időszakosan kiújuló melankóliával üdvözlöm a hozzászólókat.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany
1 day11 hrs