KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

V-band clamp

Hungarian translation: V-band csőkapcsoló szorítóbilincs


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:V-band clamp
Hungarian translation:V-band csőkapcsoló szorítóbilincs
Entered by: Katalin Horváth McClure

05:35 Dec 20, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / turbina
English term or phrase: V-band clamp
Például itt egy kép:
http://www.burnsstainless.com/Hardware/Clamps/clamps.html

Milyen szorítóbilincs ez magyarul?
Katalin Horváth McClure
United States
csőkapcsoló szorítóbilincs
Explanation:
Ez egy forradalmian új találmány a csövek tömítésmentes kötésére, semmi köze a hagyományos csőbilincshez, amely csak a csőnek a falon történő rögzítését szolgálja.
Selected response from:

xxxHungi
Grading comment
Sajnos nem tudom megosztani a pontokat, pedig két választ is szeretnék jutalmazni. Végül ezt a hosszabb, kombinált megoldást választottam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1csőkapcsoló szorítóbilincsxxxHungi
5csőbilincs
Attila Széphegyi
3V-band csőbilincs
Andras Szekany


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
v-band clamp
csőkapcsoló szorítóbilincs


Explanation:
Ez egy forradalmian új találmány a csövek tömítésmentes kötésére, semmi köze a hagyományos csőbilincshez, amely csak a csőnek a falon történő rögzítését szolgálja.

xxxHungi
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 190
Grading comment
Sajnos nem tudom megosztani a pontokat, pedig két választ is szeretnék jutalmazni. Végül ezt a hosszabb, kombinált megoldást választottam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera
1 day1 hr
  -> Köszönöm!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
v-band clamp
csőbilincs


Explanation:
Példa: http://www.plastimo.hu/Water/clamps.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 51 mins (2005-12-20 07:27:28 GMT)
--------------------------------------------------

Másik példa: http://www.breezeclamps.com/htvb.htm

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 5 mins (2005-12-20 19:41:14 GMT)
--------------------------------------------------

A másik hozzászólástól függetlenül kerestem másik formulát, mivel "v-band" jelzőre nem igazán van általánosan használt kifejezés
"(csöveket)összekötő csőbilincs" kifejezésig jutottam. A csőbilincs szót nem volna értelme elvetni, mivel a második példa szemlélteti az egyes fajták közötti különbséget"Back to V-band page).

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 1 hr 14 mins (2005-12-21 06:50:11 GMT)
--------------------------------------------------

"(peremes csővégeket)összekötő csőbilincs"

Egy elég egyszerű darab: http://store.airflo.com/p206604.html

A példán is látható, hogy a közönséges csőbilincstől a két oldalán elhelyezkedő peremek különböztetik meg. Amibe a szintén peremmel ellátott cső vagy egyéb végződések csatlakoznak.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 1 hr 16 mins (2005-12-21 06:52:46 GMT)
--------------------------------------------------

Ezek szerint a "peremes csőbilincs" tűnik a legkézenfekvőbb megoldásnak, minden misztifikáció nélkül.

Attila Széphegyi
Hungary
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 334

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxHungi: A példán is látható, hogy a leginkább a közönséges *tömlőbilincshez* hasonlít.
3 days8 hrs
  -> Ez se rossz, a lényeg az, hogy pereme legyen az összekötendő hengeres részeknek, hogy bele tudjon akadni a bilincs peremeibe..

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
v-band clamp
V-band csőbilincs


Explanation:
a baj az, hogy ezekre (ha nem is forradalmian új, de jó kis találmány) az izékre Mo.-n nem is alakul ki, és nem terjed el "magyaros" pontosabban erőszakosan magyarított kifejezés. Példa: a talán kicsit régebbi ABA-gyűrű, ami eredetileg (svéd) AWAB majd tényleg ABA márkajelzéssel volt forgalomban (ma már nyilván a fél világon gyártják, mert jó) - ezt is "aba-gyűrűnek" ismerték - mikor legutóljára ott jártam (műhely). A kérdéses csőbilincs hasonló, nem széles körben ismert dolog, de a "csőbilincs" megnevezés önmagában kevés, nem elég pontos. Ezért javaslom a fenti megoldást.

Andras Szekany
Hungary
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 459

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Széphegyi: Egyetértek, a peremes jelzőt ezért használtam, mivel ez az egyetlen eltérése a normál csőbilincstől. Lásd 3. példa..
2 hrs