KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

direct disc coupling

Hungarian translation: közvetlen tengelykapcsoló


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:direct disc coupling
Hungarian translation:közvetlen tengelykapcsoló
Entered by: Csaba Ban

07:54 Feb 20, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / generators
English term or phrase: direct disc coupling
Engine
The alternator is driven by an oil-cooled diesel engine. The engine’s power is transmitted through a direct disc coupling.

közvetlen tárcsás átvitel/kapcsolódás/csatlakozás??
Csaba Ban
Hungary
közvetlen tengelykapcsoló
Explanation:
Lásd. angol-magyar műszaki szótár. A "disc" feleslegesen szerepel. A kifejezés szakszerűbben: direct coupling
Selected response from:

Andras Szivak
Grading comment
elnézést a hosszú átfutásért
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1merev tárcsás tengelykapcsolóHalmoforBT
5közvetlen tengelykapcsoló
Andras Szivak
4 +1közvetlen, tárcsás tengelykapcsoló
Attila Hajdu


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
közvetlen, tárcsás tengelykapcsoló


Explanation:
A "közvetlen" itt csak magyarázó jellegű.

Attila Hajdu
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxHungi
47 mins

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
közvetlen tengelykapcsoló


Explanation:
Lásd. angol-magyar műszaki szótár. A "disc" feleslegesen szerepel. A kifejezés szakszerűbben: direct coupling

Andras Szivak
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
elnézést a hosszú átfutásért

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Hajdu: Szerintem a merev tengelykapcsolóknak több fajtája is van.
63 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
merev tárcsás tengelykapcsoló


Explanation:
A két tengely végén lévő egy-egy tárcsa csavarokkal van szorosan és mereven összekötve.
www.mvk.tsf.hu/oktatas/ Muszaki_alapismeret/Gépelemek-2.pdf
Merev tárcsás tengelykapcsoló:. Tokos tengelykapcsolók:. TENGELYKAPCSOLÓK. ÜZEM KÖZBEN NEM. OLDHATÓ.
www.szef.u-szeged.hu/~temut/ targyak/alkszamt/kovetelmeny_alkszamt.htm
Gyakorlat: merev tárcsás tengelykapcsoló méretezése. Egyéb diagramformázási lehetőségek.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2006-02-20 20:26:25 GMT)
--------------------------------------------------

www.gszi.bme.hu/oktatas/Egyetem/ Menedzser/GE01TK_Gepelemek/jegyzet/7_hajtasok1.pdf :
A héjas tengelykapcsoló. (66. ábra) (amelynek teherbírását szorító kötése határozza meg) ÉS A tárcsás tengelykapcsoló ...


HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 313

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Hajdu
63 days