KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

lost-load center

Hungarian translation: (megváltozott) teherközéppont vagy terhelési középpont


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lost-load center
Hungarian translation:(megváltozott) teherközéppont vagy terhelési középpont
Entered by: Janos Fazakas

11:37 Sep 1, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: lost-load center
Szövegkörnyezet:
"Strong lightweight body, with favorable lost-load center, maximizes the residual capacity of the truck."

Villástargincáról van szó, amelyekkel a nagy papírtekercseket rakják ide-oda
Janos Fazakas
(megváltozott) teherközéppont vagy terhelési középpont
Explanation:
A terhelési középpont helyzete megváltozik, ha a villára más eszközt is felszerelnek. Az új (számított) teherközéppont elhelyezkedése a kedvező, és igaza van Attilának, hogy ez változást jelent a standard értékhez képest, de szerintem körülményes a körülírása.
példa a t.k. számításához:
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
Midenkinek köszönöm a segítséget
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(megváltozott) teherközéppont vagy terhelési középpont
Balázs Sudár
4a terhelési középpont előnyös kihasználása/előnyösen kihasználható terhelési középpont
Katalin Szilárd
4a rakományközéppont helyének (az eszköz felhelyezéséből adódó) eltolódása
Attila Piróth


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a rakományközéppont helyének (az eszköz felhelyezéséből adódó) eltolódása


Explanation:
lost load center = The amount of horizontal distance, measured from the carriage forward, that is lost from the standard 24" load center when an attachment is added.
http://www.raymondcorp.com/solutions/glossary.cfm?selector=L

A magyar megfogalmazás persze elsősorban a többi résszel kell, hogy konzisztens legyen, úgyhogy a címsorbeli megoldás helyett más is állhat. A favorable kedvező helyett fordítható kismértékűnek - nyilvánvaló, hogy minél kevésbé tolódik el a középpont, annál nagyobb teher emelhető.

Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 208
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(megváltozott) teherközéppont vagy terhelési középpont


Explanation:
A terhelési középpont helyzete megváltozik, ha a villára más eszközt is felszerelnek. Az új (számított) teherközéppont elhelyezkedése a kedvező, és igaza van Attilának, hogy ez változást jelent a standard értékhez képest, de szerintem körülményes a körülírása.
példa a t.k. számításához:



    Reference: http://www.morsemfgco.com/lost-load.htm
    Reference: http://www.morsemfgco.com/ops/f285-cg.pdf
Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 614
Grading comment
Midenkinek köszönöm a segítséget

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxhollowman
30 mins
  -> Köszönöm!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a terhelési középpont előnyös kihasználása/előnyösen kihasználható terhelési középpont


Explanation:
A terhelési középpont/teherközéppont kifejezést én is javaslom, de a szöveg alapján ezt szépen be kell "csomagolni". A szövegkörnyezet inklább marketing + műszaki. Itt szerintem hely kihasználásról van szó.

"lost load center (LLC)
The amount of horizontal distance, measured from the carriage forward, that is lost from the standard 24" load center when an
attachment is added."

"A villástargonca névleges terhelhetősége a típustáblán olvasható. Ezt a teher és annak tömegközépponti távolságaként (terhelési középpontként) adják meg. A terhelési középpont meghatározása a teher súlyponti helyzetéből történik. A típustáblán jelzett terhelési középponti távolság a villa mellső oldala illetve a kiegészítő szerelék mellső felülete és a teher súlypontja közötti vízszintes távolság. A súlypont függőleges helyzetének meghatározása fenti, vízszintes helyzet meghatározásának megfelelően történik."




    Reference: http://www.tarker96.com/index.php?option=com_content&task=vi...
    Reference: http://www.raymondcorp.com/solutions/glossary_pdf.cfm?select...
Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balázs Sudár: A terhelési középpontot igazán nem lehet "kihasználni". Akkor előnyös az elhelyezkedése, ha minél kevésbé tolódik el névleges - tehát készülék beiktatása nélkül meghatározott - középponttól. // Távolságot jelöl, de nem értem pontosan, mire gondolsz.
4 hrs
  -> Mivel a terhelési középpont távolságot jelent - általában mm-ben megadva - ezért területet jelöl. http://www.wikipatents.com/gb/1550373.html "The further that a mast projects forwardly from a lift truck, the greater the lostload-center."