KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

machined base fence

Hungarian translation: megmunkált (alsó) vezetőléc


21:52 Nov 24, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / tech.
English term or phrase: machined base fence
Machined base fence for durability and accuracy.
barkery
Hungarian translation:megmunkált (alsó) vezetőléc
Explanation:
A fence a szótár szerint vezetőlécet is jelent.

--------------------------------------------------
Note added at 44 perc (2008-11-24 22:36:50 GMT)
--------------------------------------------------

(Fence) A device that helps locate and/or guide your workpiece during the cutting process.
www.powertoolinstitute.com/teach/teach2.html
Selected response from:

István Hirsch
Grading comment
köszönöm szépen!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3megmunkált (alsó) vezetőléc
István Hirsch
5Fogacsolt vezetolec
vanyo22
4forgácsolt gépállvány
Peter Boskovitz


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
megmunkált (alsó) vezetőléc


Explanation:
A fence a szótár szerint vezetőlécet is jelent.

--------------------------------------------------
Note added at 44 perc (2008-11-24 22:36:50 GMT)
--------------------------------------------------

(Fence) A device that helps locate and/or guide your workpiece during the cutting process.
www.powertoolinstitute.com/teach/teach2.html

István Hirsch
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 144
Grading comment
köszönöm szépen!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxhollowman
7 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Andras Szekany: a megmunkált teljesen ok, a vezetőléc helyett én alsó szélet, kerületet, stb. mondanék. A vezetőléc (a szótárkészítő nem gépész) már egy más definíció
9 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Iosif JUHASZ
16 hrs
  -> Köszönöm.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Fogacsolt vezetolec


Explanation:
Forgacsolt vezetolec . Itt utalas a precizios megmunkalasra ,ellenteben a sajtolt preselt es mas nagytureshataru megmunkalasokkal szemben.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-11-25 07:56:42 GMT)
--------------------------------------------------

Elirtam ! Forgacsolt

vanyo22
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Peter Boskovitz: Ügyes! :-) (illetve ugyes) "- Nincs önnek déjà vu-je? - Várjon, megnézem a raktárban!"
5 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forgácsolt gépállvány


Explanation:
Forgácsolt gépállvány az ellenálló képesség és precizitás fokozására.

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2008-11-25 11:22:20 GMT)
--------------------------------------------------

A "fence" egy afféle vezetősín(-léc), de a "base fence" szerintem inkább a gépállvány. Jelentése ugyan a vezetősín, amelyen a munkadarab felfekszik, illetve amelyen maga a gép elmozdul, de fordítása többet mond gépállványként; különösen azért, a vezetőléc és vezetősín jelent erősáramú vezetőt is, ami félre"vezető" lehet.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Machined
    Reference: http://images.google.hu/images?um=1&hl=hu&lr=&safe=off&q=g%C...
Peter Boskovitz
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 26