KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

moment vs torque

Hungarian translation: nyomaték (nincs fordítási különbség)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:moment vs torque
Hungarian translation:nyomaték (nincs fordítási különbség)
Entered by: Attila Széphegyi

09:40 Dec 22, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Kalibráló laboratórium
English term or phrase: moment vs torque
Hand torque tools, moment sensors and torque meters

Fordításban kell különbséget tenni a kettő között, ha mindkettő nyomatékot jelent?
Szerintem nem, de szeretném tudni a véleményeteket, előre is köszönöm.
SZM
nyomaték (nincs fordítási különbség)
Explanation:
“Torque, also called moment or moment of force (see the terminology below), is the tendency of a force to rotate an object about an axis,[1] fulcrum, or pivot. Just as a force is a push or a pull, a torque can be thought of as a twist.”

--------------------------------------------------
Note added at 21 perc (2010-12-22 10:01:58 GMT)
--------------------------------------------------

hand torque tools - kézi nyomatékszerszámok vagy kézi nyomatékmérő szerszámok
moment sensors - nyoamtékérzékelők
torque meters - nyomatékmérők

„Nyomatékszerszámok
A Bahco nyomatékmérő szerszámokat számos célra alkalmazzák. Új fejlesztésekben és gyártási technológiában bizonyítják praktikusságukat a kiemelkedő pontosságukkal, megbízható méréseikkel.”
http://www.sandvikentools.hu/index2.php?option=com_virtuemar...

„Torque sensor Nyomatékérzékelő”
http://ignisklub.hu/dokumentum/Ignis_villamos_kapcsolasi_raj...

„Nyomatékmérő Torque meter”
http://www.omega.videoton.hu/lista.php?page=2&table=meromusz
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Itt csak nyomatékszerszámokról van szó.
Gondoltam, hogy nem teszünk különbséget, köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5nyomaték (nincs fordítási különbség)
Attila Széphegyi
4attól függ...
Balázs Sudár


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
nyomaték (nincs fordítási különbség)


Explanation:
“Torque, also called moment or moment of force (see the terminology below), is the tendency of a force to rotate an object about an axis,[1] fulcrum, or pivot. Just as a force is a push or a pull, a torque can be thought of as a twist.”

--------------------------------------------------
Note added at 21 perc (2010-12-22 10:01:58 GMT)
--------------------------------------------------

hand torque tools - kézi nyomatékszerszámok vagy kézi nyomatékmérő szerszámok
moment sensors - nyoamtékérzékelők
torque meters - nyomatékmérők

„Nyomatékszerszámok
A Bahco nyomatékmérő szerszámokat számos célra alkalmazzák. Új fejlesztésekben és gyártási technológiában bizonyítják praktikusságukat a kiemelkedő pontosságukkal, megbízható méréseikkel.”
http://www.sandvikentools.hu/index2.php?option=com_virtuemar...

„Torque sensor Nyomatékérzékelő”
http://ignisklub.hu/dokumentum/Ignis_villamos_kapcsolasi_raj...

„Nyomatékmérő Torque meter”
http://www.omega.videoton.hu/lista.php?page=2&table=meromusz



    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Torque
Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 334
Grading comment
Itt csak nyomatékszerszámokról van szó.
Gondoltam, hogy nem teszünk különbséget, köszönöm.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
attól függ...


Explanation:
Ha robotika is szóba kerül (moment sensors), akkor nyomásérzékelő.

erő- és nyomásérzékelők
http://www.uni-miskolc.hu/~wwwmach/annotaciok.htm

force-moment sensors:
http://www.google.hu/patents?hl=hu&lr=&vid=USPAT4823618&id=d...

moment sensor:
(engineering) A device that measures the force applied at a remote point in a robotic system.

Read more: http://www.answers.com/topic/moment-sensor#ixzz18q4otMzg

Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 614