KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

bevel

Hungarian translation: rézselés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bevel
Hungarian translation:rézselés
Entered by: SZM

18:22 Feb 8, 2012
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Csőfűrész
English term or phrase: bevel
Mi lehet itt a "bevel" értelme?

Eddig ferdevágásnak ismertem, de így nem akar összejönni, hogy a fűrésszel el is vághatjuk a csövet, meg csak "bevel"-t is (vagy csak azt) csinálhatunk a cső végére.

Köszönöm előre is.

The CutBevel blade is designed to cut and bevel plastic pipes in one process.

Assure that the guide plate of the saw will not shift while performing the “plunge cut” when the blade bevel setting is not at 90°.

There are two setting points on the moving blade-guard of the saw.
One is for the blade that only cuts the pipe off while the other is for the blade that cuts and provides a bevel on the end of the pipe.

The tool can also be used for making only a bevel to the end of plastic pipe.
SZM
rézselés
Explanation:
A külső élt kb. 15ºC fokos szögben ferdére (rézsútosra) kell vágni (rézselni kell).
(2. ábra) Erre alkalmas célszerszám hiánya esetén használjunk ráspolyt.
A rézselés hossza a lenti táblázatban látható.
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
Ennél maradtam, mint a legkorábbinál, bár szerintem a többi is pont jó volna, köszönöm mindegyikteknek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3rézselés
Balázs Sudár
4kúposít, sorjáz
Herczeg Csaba
3 +1szögvágás
Erzsébet Czopyk
3rézsútolás vagy rézselés
Zoltan Nafradi


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
rézselés


Explanation:
A külső élt kb. 15ºC fokos szögben ferdére (rézsútosra) kell vágni (rézselni kell).
(2. ábra) Erre alkalmas célszerszám hiánya esetén használjunk ráspolyt.
A rézselés hossza a lenti táblázatban látható.



    Reference: http://www.pipelife.hu/media/hu/Katalogusok/Pipelife_Master3...
Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 614
Grading comment
Ennél maradtam, mint a legkorábbinál, bár szerintem a többi is pont jó volna, köszönöm mindegyikteknek.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Bielik: szerintem ez lesz az (és nem gérelés)
49 mins

agree  hollowman2
12 hrs

agree  juvera
17 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rézsútolás vagy rézselés


Explanation:
Műszaki szótár szerint

Zoltan Nafradi
Hungary
Native speaker of: Hungarian

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kúposít, sorjáz


Explanation:
Dolgoztam építkezésen pipe-layerként szerintem a műanyag cső kúposítását jelenti a szó és sorjázásnak fordítanám.

Herczeg Csaba
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
szögvágás


Explanation:
A párom gépészmérnök és fémmegmunkálás a szakterülete, őt hívtam fel.

Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2: Ez is jó! Lásd: "bevel" -> "szögvágás" -> http://shop.berner.eu/medias/sys_master/8451948868157520/392...
10 hrs