KudoZ home » English to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

self expiring plastic enclosure

Hungarian translation: önkioltó műanyag burkolat

15:39 Oct 14, 2013
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: self expiring plastic enclosure
A teljes mondat: The transformer is moulded with two-component resin in a solid, self expiring plastic enclosure UL94 V-0. Ez egy fejőgép leírásában található, annak az áramellátás részében, a transzformátor leírásában.
Adrien Keszthelyi
Hungary
Hungarian translation:önkioltó műanyag burkolat
Explanation:
Ha esetleg meggyulladna, akkor is hamar elalszik (nem folytatódik az égés) az UL94 V-0 kategóriának megfelelően.
Selected response from:

István Hirsch
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3önkioltó műanyag burkolat
István Hirsch
5önszellőző műanyag tokozás
Andras Szekany
4önkioldó műanyag kábelbevezető
Anna Martin
4lejáratot jelző műanyag borítás
Jandras
3Automatikus szellőzésű plasztik tározó
danny boyd


Discussion entries: 1





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Automatikus szellőzésű plasztik tározó


Explanation:
I wouldn’t be surprised if the manual had been translated from another language. One of the older, rarely used meanings of Expire is “lélegzés, szellőzés”.

danny boyd
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Thank you, I could not find any acceptable translations for this yet.


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lejáratot jelző műanyag borítás


Explanation:
A 'self expiring' egy technológia ahol a csomagolás színbeli elváltozása jelzi a lejáratot, elkerülve hogy a címke lekopása, hiánya miatt véletlenül fel legyen használva. Kanupriya és Gautam Goel előterjestése, eddig 'intelligens csomagolás'-ként láttam előfordulni.

Jandras
Hungary
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
önkioldó műanyag kábelbevezető


Explanation:

Lehet simán dugalj (ha van kép, akkor ez egyértelműen eldönthető), de szerintem a kábelbevezető ezt is lefedi. Különböző termékkatalógusokban az UL94-re keresve legalábbis ez tűnik ideillőnek.

pl: http://www.icotek.hu/index.php?option=com_content&view=artic...

vagy

http://www.ildiverso.hu/HU/Kiemelt/Rittal/Rittal5.pdf

Az UL94 V-0 a tűzállósági besorolása. ld: http://en.wikipedia.org/wiki/UL_94

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2013-10-14 16:24:19 GMT)
--------------------------------------------------

Még ezt a kifejezetten transzformátoros példamondatot találtam:

"UL94 (Tests for Flammability of Plastic Materials for Parts in Devices and Applications) is a test of the Underwriters Laboratories for the investigation of the inflammability of plastics.
The test contains the inflammation of a vertical sample of defined geometry and the measurement of the time up to the self expiring of the material." (forrás: http://www.feas.de/en/index.php?option=com_content&task=view...

Example sentence(s):
  • Hasonlóan a KEL rendszerhez itt is kiválóan működik a konfekcionált kábelek átvezetése. A megoldás azonban a kis/kevés bevezetésekre ajánlott mint például a tastaura bevezetése. Specifikáció: UL 94 V0; önkioldó, halogén- és szilikon
  • Dugaljsor, 6-os, kapcsolóval ... Alumíniumprofil polikarbonát bevonattal, önkioldó kivitelben az UL 94-V0 előírásai szerint

    Reference: http://www.icotek.hu/index.php?option=com_content&view=artic...
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/UL_94
Anna Martin
Spain
Works in field
Native speaker of: Hungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
önkioltó műanyag burkolat


Explanation:
Ha esetleg meggyulladna, akkor is hamar elalszik (nem folytatódik az égés) az UL94 V-0 kategóriának megfelelően.

István Hirsch
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 144
Notes to answerer
Asker: köszönöm


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: "self-extinguishing plastic enclosure" helyett / "önszellőző" azért sem lehet, mert ki van öntve műgyantával...
1 hr
  -> Köszönöm.

agree  Anna Martin: Logikusnak tűnik. Összeállt a kép.
1 hr
  -> Köszönöm.

agree  juvera
20 hrs
  -> Köszönöm.

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
önszellőző műanyag tokozás


Explanation:
expiring = szellőzés (Országh...). A többi általános villamosságtan

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 459