knockout

Hungarian translation: kilökőlap/kitolólap

English term or phrase:knockout
Hungarian translation:kilökőlap/kitolólap
Entered by: SZM

18:58 Jul 9, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Körfűrész
English term or phrase: knockout
Most replacement blades come with a round arbor centre opening which must be knocked out so a diamond-shaped arbor centre is exposed.
Only blades with a diamond-shaped arbor centre can be used on this saw.
NOTICE:
Never install a blade without removing the knockout.

Grasping the saw and
blade firmly, pull until the knockout pops out. The diamond shaped
arbor centre is now exposed.

Hogy nevezik ezt a knockout-ot?

Köszönöm előre is.
SZM
kilökőlap/kitolólap
Explanation:
...
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kilökőlap/kitolólap
Balázs Sudár
5a körfűrészlap kitörhető "közepe", általában gyémánt alakú tengelyfurata
Erzsébet Czopyk
5 -2kiüthető védőbetét a fűrészkorong illesztőnyílásához
JANOS SAMU
Summary of reference entries provided
Kilökőlap
Katalin Horváth McClure

Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kilökőlap/kitolólap


Explanation:
...

Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 630
Grading comment
Köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Szerintem ez a legjobb, a műszaki szótárban is ez szerepel. Rövid, és praktikus. "which must be knocked out" = "amelyet ki kell ütni" (esetleg: el kell távolítani), "without removing the knockout"="a kilökőlap eltávolítása nélkül".
2 days 23 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
a körfűrészlap kitörhető "közepe", általában gyémánt alakú tengelyfurata


Explanation:
(a szerszámtartó orsójára rögzítik)


How to Easily Remove a Circular-Saw-Blade Knockout
https://www.youtube.com/watch?v=nZGlWCdleTc

Grab a few common items from around the shop to make this job a snap.
To remove the knockout from a typical circular-saw blade, you could whale on it with your framing hammer and hope you don’t bend the blade and have to buy a new one, but there’s a better way.

Glenn Hollowell from Cordova, Alaska, discovered that a 1/2-in. machine-bolt head or nut makes a great punch to take that knockout out.

Here’s how it works: Your typical saw blade has a diamond-shaped knockout in it that needs to be removed to fit on the arbor of a lot of different kinds of circular saws. People use a screwdriver or the claws of a framing hammer, or they just hit it with a hammer to try to get that knockout out of there. What Glenn does is he places the saw blade over some kind of a recess; I’m going to use a little piece of 3-in. pipe here. And then he takes a 1/2-in. hex-head nut, which has angles on it that very closely parallel those of the diamond-shaped knockout. He centers the nut over the hole, and then he grabs his framing hammer and [bang!].

Fűrész szerszámok a szerszám alakja szerint:
- korong: körfűrészlap
- szalag: szalagfűrészlap
- lap: gatterlap, dekopír fűrészlap
- lánc: láncfűrész

Szerszámtartó orsó szorítótárcsákkal-, és anyával: A gép kialakításától függően lehet
merev rendszerű vagy szánszerkezetre szerelt. A szerszámtartó orsó íves pályán
elmozdítható kettős szánszerkezetbe csapágyazzák, ha az asztallap merev (rögzített)
rendszerű. A szánszerkezet emelésével, ill. döntésével emelhető és dönthető a
fűrészlap. A körfűrész lapot a tengelyre szorító tárcsákkal rögzítjük. A szorító csavar
a forgásiránnyal ellentétes menetű, hogy az anya ne tudjon kilazulni. A szorítótárcsák
átmérője a körfűrészlap átmérőjétől és vastagságától függ.
http://kepzesevolucioja.hu/dmdocuments/4ap/12_0972_010_10103...


SP6000 - Makita
https://makita.hu/_user/browser/File/hasznalati.../S/SP6000J...
Tipikus példák a helyes kéz megtámasztásra, munkadarab megtámasztásra és a csatlakozózsinór ... Mindig csak a megfelelő méretű és alakú (gyémánt vagy kerek) tengelyfurattal rendelkező fűrészlapokat használja.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-07-09 21:32:38 GMT)
--------------------------------------------------

A fűrészlap első jellemző tulajdonsága a méret, vagyis az átmérője.
Itt az előző cikkből már ismerős számokkal találkozhatunk: 5 1/4" (130mm), 6 1/4" (160mm), 7 1/4 " (184mm), ilyesmi méretekben gyártanak körfűrészlapokat, és 4-6cm-es vágási mélységekkel számolhatunk. Azt, hogy mekkora lap kell a körfűrészhez, a körfűrész egyértelműen definiálja, ha már megvan a gép, akkor ezen nem kell sokat gondolkodnunk.

Hasonlóképpen jellemző a furat mérete is, ez az a középső kis lyuk, ahol rögzítjük a tengelyre (befogótüskére). Itt sincs variálás, a géphez megfelelő méretet kell választani, és általában 15-30mm körül szokott lenni (például 5/8").
http://furdancs.blog.hu/2014/06/05/a_het_mutargya_a_korfures...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-07-09 21:33:45 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.finehomebuilding.com/2012/09/28/how-to-remove-a-...

Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 38

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Teljesen jól érted, hogy miről van szó, "a körfűrészlap kitörhető "közepe" értelem szerint helyes körülírás. Viszont a második fele ("általában gyémánt alakú tengelyfurata") nem jó, mert ez a lapka NEM a furat. Ha kiütöd, a helyén lesz a furat.
2 days 21 hrs
  -> Köszönöm szépen, Kati! Akkor legyen kiüthető lapka

1 day 11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
kiüthető védőbetét a fűrészkorong illesztőnyílásához


Explanation:
Találgatni nem szabad. Értelmesen le kell fordítani.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Erzsébet Czopyk: Ez nem betét.
3 hrs

disagree  Katalin Horváth McClure: Nem betét, és nem is illesztőnyílás. Mindkettő létező fogalom, de mást jelentenek, mint amiről itt szó van.
1 day 12 hrs




Reference comments


3 days 33 mins
Reference: Kilökőlap

Reference information:
Az ilyen részeket, amelyek (nagyjából) egy síkban vannak ugyan a felülettel, de perforálással vagy az anyag elvékonyításával meghatározott formájú kivágást hagynak maguk után, ha eltávolítják őket, kilökőlapnak nevezik magyarul.
Ilyeneket alkalmaznak olyan tárgyak esetén, amikor a kivágás helyére több lehetőség van, vagy esetleg nincs is szükség rá. Például konyhai berendezéseknél a hátlapon szokott több ilyen is lenni, és csak azt kell kiütni, amelyik a legjobb elhelyezkedésű a víz, gáz, stb. bekötéséhez. Az alábbi címen egy melegvíztároló szerelési kézikönyve látható, a 2. oldalon ábrával, a vízvezetéknek előkészített kilökőlapokkal. Több helyen is említik a kilökőlapot.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 35 mins (2018-07-12 19:33:15 GMT)
--------------------------------------------------

Nem értem, miért nem kattintható a fenti link. Megpróbálom mégegyszer bemásolni.
https://www.daikin.eu/content/dam/document-library/installat...


    https://www.daikin.eu/content/dam/document-library/installation-manuals/heat/domestic-hot-water-tanks/ekhtsu-ac/EKHTS(U)-AC_4PWHU64052-1_Ins
Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 243
3 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?