KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Instruments

sitting box (itt)

Hungarian translation: ülő helyzet jelölődoboza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sitting box (itt)
Hungarian translation:ülő helyzet jelölődoboza
Entered by: DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation

17:57 Oct 22, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / Peak Flow Meter
English term or phrase: sitting box (itt)
"Put a check in the sitting box"

Arról van szó, hogy ki jelölni egy opciót, a beteg ülő helyzetben kell legyen.
DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
Hungary
ülő helyzet jelölődoboza
Explanation:
Szerintem így lehet megfogalmazni.
Az opciókat kijelölő dobozt jelölődoboznak szokták nevezni.

Az adott mondatot nézve azonban úgy is lehetne fordítani, hogy:
Jelölje ki/Válassza ki a Sitting (Ülő helyzet) opciót.
Ezt feltételezi, hogy a műszeren magán az opció angolul jelenik meg.
Ha a felhasználói felület már magyarított, akkor azt kell használni, amit ott fordításként használtak.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Nagyon köszönöm, Kati!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3ülő helyzet jelölődoboza
Katalin Horváth McClure
2Sitting négyzet / Ülő négyzet
Attila Hajdu


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ülő helyzet jelölődoboza


Explanation:
Szerintem így lehet megfogalmazni.
Az opciókat kijelölő dobozt jelölődoboznak szokták nevezni.

Az adott mondatot nézve azonban úgy is lehetne fordítani, hogy:
Jelölje ki/Válassza ki a Sitting (Ülő helyzet) opciót.
Ezt feltételezi, hogy a műszeren magán az opció angolul jelenik meg.
Ha a felhasználói felület már magyarított, akkor azt kell használni, amit ott fordításként használtak.

Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 74
Grading comment
Nagyon köszönöm, Kati!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Sitting négyzet / Ülő négyzet


Explanation:
Magyarázat:

Ha ez egy szoftver felhasználói felületére vonatkozik, akkor részletesebben és pontosabban így lenne vszínűleg:

"Put a check mark in the sitting check box."

Ha a szoftver nincs honosítva:

"Jelölje be a Sitting négyzetet."

Ha a szotver honosítva van:

"Jelölje be az Ülő négyzetet."

Itt az "Ülő" csak harsraütés volt, meg kell nézni a SW glossaryt, hogy fordult pontosan.

Az sem biztos, hogy a box jelölőnégyzet lesz. A témakör alapján a választógomb logikusabb lenne, mert az egyes helyzetek egymást kizárják.

Kettes magabiztosságra vettem, mert kevés az információ.

--------------------------------------------------
Note added at 2 nap12 óra (2006-10-25 06:44:21 GMT)
--------------------------------------------------

Katalin jelölődobozára reagálva:

A megrendelők legtöbbször kérik a Microsoft-terminológia követését. Én akkor is követni szoktam, ha nem kérik, de ilyenkor megengedem magamnak, hogy eltérjek tőle azokon a pontokon, ahol nem értek vele egyet.

A "check box" a MS-nál évek óta "jelölőnégyzet".
Kezelése:

Jelölje be a ... négyzetet.
Törölje a jelölést a ... négyzetből.
Itt vagy ott található a ... jelölőnégyzet.

Elég tehát csak "négyzetként" hivatkozni rá abban az esetben, ha a mondat különállóan tartalmazza a "jelöl" tövet.

Attila Hajdu
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 58