KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Instruments

unsheathing

Hungarian translation: lecsupaszít (lecsupaszol)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:unsheathing
Hungarian translation:lecsupaszít (lecsupaszol)
Entered by: Andras Szekany

14:20 Mar 6, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Medical: Instruments
English term or phrase: unsheathing
Arról van szó, hogy egy hüvelyben lévő valami kiszabadul a hüvelyéből. No de hogy mondják ezt magyarul?
novist
(le) csupaszítás
Explanation:
villamos iparban a kábelvég letakarítása a bekötés céljára (abból is elsősorban a külső köpenyé)
Selected response from:

Andras Szekany
Hungary
Grading comment
Köszönöm!

3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1lehámozásxxxdenny
4 +1(le) csupaszítás
Andras Szekany
4 +1csupasszá válik, lecsupaszodikHalmoforBT


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
csupasszá válik, lecsupaszodik


Explanation:
Feltéve, ha nem szerepel a bővebb szövegben, hogy ez nem magától történiktörténik

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 87

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daniel Pankovics: Jó lenne egy egész mondatot látni a jelentés pontos meghatározásához.
25 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(le) csupaszítás


Explanation:
villamos iparban a kábelvég letakarítása a bekötés céljára (abból is elsősorban a külső köpenyé)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 49
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Ezzel a szóval lenne legcélszerűbb megoldani.
16 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lehámozás


Explanation:
"vezet?drótos lehámozható bevezet?-hüvelyes technika alkalmazásával ... szöv?dmény nélkül helyeztek be katétert trombocytopeniás betegekbe ..."
http://web.matavnet.hu/frigab/kanul66.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 4 mins (2004-03-06 16:24:53 GMT)
--------------------------------------------------

Megjegyzem még, bizonyos esetekben a katétert kitolják a hüvelyböl - ez a forditás is lehetséges, ha erröl van szó. Ebben az összefüggésben fontos a katéter és hüvely közti súrlódás.
www.kozbeszerzes.hu/arhiv/0303/7297.html

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 58 mins (2004-03-06 21:19:13 GMT)
--------------------------------------------------

a \"medical instrumets\" alapján nem volt nehéz tudni, miröl van szó...:)

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 2 mins (2004-03-06 21:23:00 GMT)
--------------------------------------------------

A Székány által emlitett lecsupaszitás jobban hangzik, mint a lehámozás.
Nekem is eszembe jutott, de nem találtam rá példát (ami nem jelenti azt, hogy nem ez a jó).

xxxdenny
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 39

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mrrobkoc
1 day18 hrs