International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Pharmaceuticals

Enrolment Cap

Hungarian translation: betegfelvételi létszámkorlátozás


17:01 Mar 24, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / Klinikai kutatási vizsgálat (klinikofarmakológia)
English term or phrase: Enrolment Cap
"No Enrolment Cap" - betegbevonással összefüggésben
Annamária Dr. Kemény
Hungary
Hungarian translation:betegfelvételi létszámkorlátozás
Explanation:
Klinikai gyógyszervizsgálatoknál az OGYI irányelvekben rendszeresen használt kifejezés. Szerencsére az OGYI elég magyarosan fogalmaz és hasznos ezt követni. Magyarban nem szükséges a felsőt kitenni, hiszen a létszámkorlátozás mindig a maximumot jelenti.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm, természetesen elfogadom az OGYI által is használt magyar fordítást.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3betegfelvételi létszámkorlátozás
JANOS SAMU
3felvételi limit
Levente Bodrossy Dr.


Discussion entries: 1





  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
enrolment cap
felvételi limit


Explanation:
Ha jól értelmezem, arra vonatkozik, hogy nem szabtak meg egy limitet, ami fölött nem vontak be további betegeket.

Levente Bodrossy Dr.
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 56

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
enrolment cap
betegfelvételi létszámkorlátozás


Explanation:
Klinikai gyógyszervizsgálatoknál az OGYI irányelvekben rendszeresen használt kifejezés. Szerencsére az OGYI elég magyarosan fogalmaz és hasznos ezt követni. Magyarban nem szükséges a felsőt kitenni, hiszen a létszámkorlátozás mindig a maximumot jelenti.

JANOS SAMU
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 92
Grading comment
Köszönöm, természetesen elfogadom az OGYI által is használt magyar fordítást.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Levente Bodrossy Dr.: Bizony, az OGYI tényleg vigyáz a magyar nyelvre is, nem csak a szakmai színvonalra!
2 hrs

agree  ilaszlo
2 hrs

agree  Istvan Nagy
1 day2 hrs