KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Pharmaceuticals

secondary non-response

Hungarian translation: másodlagos (terápiás) válaszhiány


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:secondary non-response
Hungarian translation:másodlagos (terápiás) válaszhiány
Entered by: Levente Bodrossy Dr.

20:37 Jun 30, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: secondary non-response
Szövegkörnyezet:

... it has not been investigated whether secondary non-response due to the development of antibodies during the treatment is less frequent...

A "non-responder" fordításából ("nem reagáló") kiindulva, hogyan lehet ezt a kifejezést itt fordítani? A legtöbb mondatban persze meg tudom kerülni a problémát (pl. reakció/válaszreakció hiánya), de itt szeretnék direkt fordítást használni - ha van.
Levente Bodrossy Dr.
másodlagos (terápiás) válaszhiány
Explanation:
A "response" fordításául használatban van a "(terápiás) válasz" kifejezés is. Az "elsõdleges válaszhiány" az lenne, amikor maga a beadott szer nem hat, a másodlagos válaszhiány pedig az, amikor a kezelés hatására kialakult, a szert semlegesítõ ellenanyagok gátolják a hatást (mint pl. az inzulint semlegesitõ ellenenyagok esetében).
Selected response from:

aradek
United States
Grading comment
köszönöm szépen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5másodlagos kezelésnél .... reakció hiánya
JANOS SAMU
4 +1másodlagos (terápiás) válaszhiányaradek
4másodlagos reakció-hiány
Gabor Schulz


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
másodlagos kezelésnél .... reakció hiánya


Explanation:

...azt még nem vizsgálták meg, hogy a másodlagos kezelésnél a kezelés során képződő antitestek hatására ritkább-e a betegeknél a (gyógyszerre való) reakció hiánya...

A magyarra való átültetésnél a a kötőjeles no vagy non jelzőt sokszor a jelzett szó hiányaként fordítjuk.

JANOS SAMU
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 92

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  novist: nem a kezelés a másodlagos, hanem a "nem-reagálás" !
3 hrs

agree  János Kohl
5 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
másodlagos (terápiás) válaszhiány


Explanation:
A "response" fordításául használatban van a "(terápiás) válasz" kifejezés is. Az "elsõdleges válaszhiány" az lenne, amikor maga a beadott szer nem hat, a másodlagos válaszhiány pedig az, amikor a kezelés hatására kialakult, a szert semlegesítõ ellenanyagok gátolják a hatást (mint pl. az inzulint semlegesitõ ellenenyagok esetében).

aradek
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
köszönöm szépen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elizabeth Rudin
15 hrs
  -> Köszönöm!

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
másodlagos reakció-hiány


Explanation:
szerintem is a reakció-hiányra vonatkozik a "secondary"

Gabor Schulz
Germany
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman