KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Pharmaceuticals

Crimp Seal

Hungarian translation: zárókupak


16:48 Feb 20, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: Crimp Seal
Crimp Seals to attach the silicone septa to the opening of the serum vials.

Még a septa is kérdés volna, de úgy tudom, a "szeptum"-ot használják magyarul is.
SZM
Hungarian translation:zárókupak
Explanation:
Több helyen egyszerűen "zárókupaknak" nevezik őket, és egy speciális záró fogóval (angolul: crimper) rögzítik őket a mintavevő üvegre, a szeptum fölé. Nyitó fogóval (angolul: decrimper) távolítják el.
Pl.: “lezáró fogó 8 mm-es alumíniumkupakokhoz” http://members.chello.hu/laphapack.kft/
"kupak és szeptum kombinációk, záró fogók, nyitó fogók" http://members.chello.hu/laphapack.kft/LPP HU/info.htm
"La-Pha-Pack Kft: Mintatartó üvegek - ezek lezárására szolgáló kupakok, szeptumok, fogók - kromatográfiás és egyéb elemzések elvégzéséhez." http://vizsla.origo.hu/katalogus/ipar_es_mezogazdasag/ipar,_...

A szeptumot illetően igazad van, "szeptum" vagy "septum":
“Szilikon vagy butilkaucsuk septummal rendelkező mintatartó üvegek.” http://www.omgk.hu/ELELM/1/1280766.html
Selected response from:

Elizabeth Rudin
United Kingdom
Grading comment
A zárókupak frappáns megoldás, és pont beleillik a szövegbe, néhány oldallal később a crimper is előkerült, pont így, ahogy írtad. Köszönöm a segítséget!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5peremezhető alumínium kupakjuvera
3 +1zárókupakElizabeth Rudin
3ráperemezett tömítésHalmoforBT
1befelé hajtogatja a fémperemet
dr. Imre Körmöczi


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
crimp seal
befelé hajtogatja a fémperemet


Explanation:
Nem arról van itt szó, amikor a szérumgyártás során a gumitetőt a fémperemmel rárögzítik a fiolára?

dr. Imre Körmöczi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  HalmoforBT: Helyes a magyarázat, de maga a tömítés a kérdés. Igazából vegyétek úgy, hogy egyetértettem.
55 mins
  -> Nem, SZM csak másodlagos kérdésként vetette fel a szeptumot. A fő kérdés a "crimp seal", és ennek megoldása attól függ, hogy a "crimp" szót igének értelmezed-e a mondatban. Ha nem, akkor jó lehet a ráperemezett tömítés is.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
crimp seal
ráperemezett tömítés


Explanation:
Nagyon szép ábrás találatokat ad az angol keresés, de a pontos magyar szóhasználatot még nem találtam meg, ez csak egy esetleg jó megoldás.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
crimp seal
zárókupak


Explanation:
Több helyen egyszerűen "zárókupaknak" nevezik őket, és egy speciális záró fogóval (angolul: crimper) rögzítik őket a mintavevő üvegre, a szeptum fölé. Nyitó fogóval (angolul: decrimper) távolítják el.
Pl.: “lezáró fogó 8 mm-es alumíniumkupakokhoz” http://members.chello.hu/laphapack.kft/
"kupak és szeptum kombinációk, záró fogók, nyitó fogók" http://members.chello.hu/laphapack.kft/LPP HU/info.htm
"La-Pha-Pack Kft: Mintatartó üvegek - ezek lezárására szolgáló kupakok, szeptumok, fogók - kromatográfiás és egyéb elemzések elvégzéséhez." http://vizsla.origo.hu/katalogus/ipar_es_mezogazdasag/ipar,_...

A szeptumot illetően igazad van, "szeptum" vagy "septum":
“Szilikon vagy butilkaucsuk septummal rendelkező mintatartó üvegek.” http://www.omgk.hu/ELELM/1/1280766.html


Elizabeth Rudin
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 15
Grading comment
A zárókupak frappáns megoldás, és pont beleillik a szövegbe, néhány oldallal később a crimper is előkerült, pont így, ahogy írtad. Köszönöm a segítséget!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: Bocs, Erzsi, jó sokáig kerestem, és közben főztem is :-) így nem láttam, hogy te már olyan közel jártál a weblappal.
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
crimp seal
peremezhető alumínium kupak


Explanation:
Peremezhető alumínium kupak szeptrummal.
A kulcsszó "peremezhető".





    Reference: http://members.chello.hu/laphapack.kft/LPP%20HU/alumin.htm
juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 31