KudoZ home » English to Hungarian » Medical

musculoskeletal

Hungarian translation: vázizomrendszeri, csontizomrendszeri


15:00 Nov 13, 2001
English to Hungarian translations [PRO]
Medical
English term or phrase: musculoskeletal
nincs szövegkörnyezet, és ha valaki tud egy on-line angol magyar orvosi szótárat, adok neki 35102315 pontot
mityo
Hungary
Hungarian translation:vázizomrendszeri, csontizomrendszeri
Explanation:
Medical translator company.
Selected response from:

archimedica
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1musculosceletálisnovist
5 +1csontváz-izomzati
JANOS SAMU
5vázizomzatiSteven Tornai
5vázrendszerikbs
5vázizomrendszeri, csontizomrendszeriarchimedica
4vázizomzat(i)Peter Posch


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
musculosceletális


Explanation:
azaz "izom-csont rendszerrel kapcsolatos".
szerintem nincs rá jó magyar szó.

novist
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kbs: de van rá magyar szó is.
16 mins

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vázrendszeri


Explanation:
Így nevezik magyarul a csontozattal illetve az izomzattal kapcsolatos dolgokat. Pl. vázrendszeri elváltozások, megbetegedések.

kbs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
csontváz-izomzati


Explanation:
Természetesen, ha később szövegkörnyezetben is előfordul, akkor lehet variálni - a csont- és izomrendszerrel kapcsolatos.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2300

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  chemimedic
7 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vázizomzat(i)


Explanation:
Háromdimenziós Anatómiai Atlasz (Visible Human Project), Fsz: Thomas O. McCracken (magyar orvosok fordították és lektorálták)

"Az emberi testet mozgazó vázizomzat több mint 640 izomból áll, melyek a csontokon tapadva áthidalják az ízületeket. A vázizomzat a test tömegének mintegy 40 %-át adja, a csontokkal és a börrel együttesen meghatározza a test alakját"

Peter Posch

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
vázizomzati


Explanation:
meghatározó
a csontvázra épült izomzattal kapcsolatos valamilyen történés,helymegjelölés vagy elváltozás leirására

ANGOL-MAGYAR ORVOSI SZÓTÁR
407.oldal
Terra Budapest 1965


Steven Tornai
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 day 22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
vázizomrendszeri, csontizomrendszeri


Explanation:
Medical translator company.

archimedica
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2