KudoZ home » English to Hungarian » Medical

arthroscopy

Hungarian translation: ízület-endoszkópia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:arthroscopy
Hungarian translation:ízület-endoszkópia
Entered by: JANOS SAMU

15:08 Nov 13, 2001
English to Hungarian translations [PRO]
Medical
English term or phrase: arthroscopy
the company produces arthroscopy products and other surgical products
mityo
Hungary
ízület-endoszkópia
Explanation:
artroszkópiának is nevezik, de az ízület-endoszkópia egy picivel magyarosabb
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1arthroscopia, arthroskópiaarchimedica
5 +1arthroscopianovist
5 +1ízület-endoszkópia
JANOS SAMU
5arthroscopyc surgeryivcsi
5arthroscopySteven Tornai


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
arthroscopia


Explanation:
olyan technika, amikor az izületekbe "néznek bele" száloptikával

novist
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kbs: ezek inkább latin kifejezések, mint angolok
0 min

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ízület-endoszkópia


Explanation:
artroszkópiának is nevezik, de az ízület-endoszkópia egy picivel magyarosabb

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2300

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  chemimedic
7 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
arthroscopy


Explanation:
Az izületi üreg megtekintése optikai müszer segitségével. Ez az eszköz lehet kizárólagosan optikai (lencsék), vagy üvegszál köteggel és lencsével kombinált készülék. Rendszerint több csatornás, melyeken keresztül az optikai szálköteg, az izület kitágitására szolgáló folyadék befecskendezése, és a mütétet végző müszerek hatolnak be az izületbe.

Steven Tornai
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 day 21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
arthroscopia, arthroskópia


Explanation:
Medical translator company

archimedica
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Steven Tornai: ez nem forditás, csak magyaritás latinból
17 hrs

2 days 14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
arthroscopyc surgery


Explanation:
2-4 het alatt gyogyulo beavatkozas, a hagyomanyos mutetnel sokkal gyorsabban gyogyulo. /sportolok, gyakori beavatkozas az NFL-ben

ivcsi
United States