KudoZ home » English to Hungarian » Medical

bronchiolitis

Hungarian translation: bronchiolitis


16:24 Nov 19, 2001
English to Hungarian translations [PRO]
Medical
English term or phrase: bronchiolitis
MedImmune makes injectable Synagis and intravenously administered RespiGam, both of which treat respiratory syncytial virus (RSV) infection, the leading cause of pneumonia and bronchiolitis in children.
mityo
Hungary
Hungarian translation:bronchiolitis
Explanation:
Számomra úgy tűnik, hogy szakmabelieknek szól maga a szöveg.
Tehát jobb NEM lefordítani magyarra: maradjon a latin.
(ugyenez vonatkozik a pneumoniára is)
Selected response from:

novist
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kis hörgők gyulladása, bronchiolitisSteven Tornai
5tüdőhörgőcskék gyulladása
JANOS SAMU
5a kisebb hörgőágak sípoló légzéssel járó gyulladása, bronchiolitisMaria Bolgar
4bronchiolitisnovist


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tüdőhörgőcskék gyulladása


Explanation:
Bár a magyar szakirodalomban bronchiolitis néven is emlegetik, a helyes magyar név alkalmazását javaslom.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2300

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bronchiolitis


Explanation:
Számomra úgy tűnik, hogy szakmabelieknek szól maga a szöveg.
Tehát jobb NEM lefordítani magyarra: maradjon a latin.
(ugyenez vonatkozik a pneumoniára is)

novist
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 240

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kis hörgők gyulladása, bronchiolitis


Explanation:
Orvosi szöveg forditásában legjobb 'bronchiolitisnek' hagyni. Mindenki megérti.

Steven Tornai
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 day 10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
a kisebb hörgőágak sípoló légzéssel járó gyulladása, bronchiolitis


Explanation:
Egyetértek azzal a kollégával, aki ehhez hasonló választ adott, és kifejezetten szakmai olvasóknak szánt szövegben én is a latin kifejezéssel élnék. Pusztán a magyar magyar jelentés kifejtését szerettem volna kiegészíteni ezzel a további linkkel/infóval.


    Reference: http://www.baranyanet.hu/amega/valogatas/98majus/kronobio.ht...
Maria Bolgar
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 91