KudoZ home » English to Hungarian » Medical

cytotoxic antineoplastic chemotherapeutic agent

Hungarian translation: citotoxikus daganatellenes kemoterapeutikum


16:30 Nov 19, 2001
English to Hungarian translations [PRO]
Medical
English term or phrase: cytotoxic antineoplastic chemotherapeutic agent
Hexalen is an oral synthetic cytotoxic antineoplastic chemotherapeutic agent.
mityo
Hungary
Hungarian translation:citotoxikus daganatellenes kemoterapeutikum
Explanation:
A rosszindulatú daganatok elleni harc egyik módszere a kemoterápia. Ezek a szerek vagy a sejtszaporodást gátolják, azaz citosztatikumok, vagy a sejtek elölésével hatnak, azaz citotoxikumok. Ez az utóbbi csoportba tartozik.

Selected response from:

xxxHungi
Grading comment
A feltett kérdésre ez pontosabb válasz volt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1citotoxikus daganatellenes kemoterapeutikumxxxHungi
5oralisan adható, szintetikus, antineoplasztikus, citotoxikus kemotherapeuticumSteven Tornai


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
citotoxikus daganatellenes kemoterapeutikum


Explanation:
A rosszindulatú daganatok elleni harc egyik módszere a kemoterápia. Ezek a szerek vagy a sejtszaporodást gátolják, azaz citosztatikumok, vagy a sejtek elölésével hatnak, azaz citotoxikumok. Ez az utóbbi csoportba tartozik.



xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1618
Grading comment
A feltett kérdésre ez pontosabb válasz volt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  chemimedic
1 day 8 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
oralisan adható, szintetikus, antineoplasztikus, citotoxikus kemotherapeuticum


Explanation:
Fontos, hogy "oral", azaz szájon át adagolható.

Steven Tornai
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian