KudoZ home » English to Hungarian » Medical

bioequivalent

Hungarian translation: bioekvivalens


16:23 Dec 1, 2001
English to Hungarian translations [PRO]
Medical
English term or phrase: bioequivalent
The principal activities of the Group are the formulation and commercialisation of controlled-release oral pharmaceuticals utilising the Group's proprietary drug delivery technologies; and manufacturing, marketing and selling generic or bioequivalent versions of Cardizem(R) CD and Dilacor XR(R). Andrx is a 50% partner in ANCIRC Pharmaceuticals, which makes timed-release bioequivalent drugs.
mityo
Hungary
Hungarian translation:bioekvivalens
Explanation:
egy bioekvivalenci-vizsgálatokat végző cég weblapja szerint:

Az esetek túlnyomó többségében a bioekvivalencia vizsgálatokat egészséges önkénteseken végzik. Ennek az az oka, hogy egészséges emberekben a gyógyszernek a szervezeten történő végighaladását kórélettani folyamatok nem befolyásolják (változtatják meg). Két gyógyszer biológiai egyenértékűségének (bioekvivalencia) a bizonyításához szükséges igazolni, hogy a két készítmény biológiai elérhetősége - szigorúan meghatározott határok között - megegyezik egymással. Ennek eldöntését segítik az egyes készítmények úgynevezett farmakokinetikai paraméterei, amelyek jellemzik a hatóanyagnak a véráramba történő bejutását, illetve az onnan történő távozását. E paraméterek meghatározásához 24-120 órás időtartamon belül végrehajtott 12-20 vérvétel szükséges. Bizonyos esetekben, amikor a gyógyszer vérszintjének meghatározására nem áll rendelkezésre megfelelő analitikai módszer, a készítmények klinikai hatásossági paramétereit hasonlítják össze, és ily módon bizonyítják a farmakodinámiás ekvivalenciát.
Selected response from:

novist
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1biologiailag egyenerteku
JANOS SAMU
5bioequivalensSteven Tornai
5bioekvivalensnovist
4biológiai mefelelőMeturgan
1bioekvivalensnovist


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
biológiai mefelelő


Explanation:
... Minden főemlősnél megtalálható az emberi mosoly és a nevetés biológiai megfelelője
a csendes félelemgrimasz és a vokalizációval kísért játékarc .



    www.sulinet.hu/eletestudomany/archiv/1999/9923/azemberi/ azemberi.htm - 14k
Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 212

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
biologiailag egyenerteku


Explanation:
A Taber's Cyclopedic Medical Dictionary szerint biologically equivalent, ami egyszeruen szoszerint fordithato.


    Taber's Cyclopedic Medical Dictionary
    My 35 years of professional experience
JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2300

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov
5 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
bioekvivalens


Explanation:
egy bioekvivalenci-vizsgálatokat végző cég weblapja szerint:

Az esetek túlnyomó többségében a bioekvivalencia vizsgálatokat egészséges önkénteseken végzik. Ennek az az oka, hogy egészséges emberekben a gyógyszernek a szervezeten történő végighaladását kórélettani folyamatok nem befolyásolják (változtatják meg). Két gyógyszer biológiai egyenértékűségének (bioekvivalencia) a bizonyításához szükséges igazolni, hogy a két készítmény biológiai elérhetősége - szigorúan meghatározott határok között - megegyezik egymással. Ennek eldöntését segítik az egyes készítmények úgynevezett farmakokinetikai paraméterei, amelyek jellemzik a hatóanyagnak a véráramba történő bejutását, illetve az onnan történő távozását. E paraméterek meghatározásához 24-120 órás időtartamon belül végrehajtott 12-20 vérvétel szükséges. Bizonyos esetekben, amikor a gyógyszer vérszintjének meghatározására nem áll rendelkezésre megfelelő analitikai módszer, a készítmények klinikai hatásossági paramétereit hasonlítják össze, és ily módon bizonyítják a farmakodinámiás ekvivalenciát.

novist
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 240

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bioekvivalens


Explanation:
az előző forrása: www.gvm.hu

novist
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 240

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bioequivalens


Explanation:
Orvosi berkekben közismert meghatározás, a "Q"-val együtt kell használni, ahogy van

Steven Tornai
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Piróth: Érdekes probléma; az orvosok nagyon konzervatívan nem írják át az olyan latin eredetű szavakat, melyeket a más tudományágak művelői igen (a `ritmuszavar’ pl. arrhythmia, amitől személy szerint feláll a hátamon a szőr). Én biztosan `ekvivalens’-t írnék, de
1 hr