KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Cardiology

sleeve

Hungarian translation: dugasztest


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sleeve
Hungarian translation:dugasztest
Entered by: DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation

19:55 Nov 5, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical: Cardiology / TRS csatlakozó
English term or phrase: sleeve
A TRS-csatlakozóból a "sleeve" szakszerű elnevezését kérném. Köszönöm előre.
DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
Hungary
dugasztest
Explanation:
Mivel a TRS a Tip-Ring-Sleeve mozaikszava, a T az érintkezőcsúcs, az R a gyűrű és az S a dugasztest. Lásd a magyar változat ábráját is. Mint látható, nem a dugasztest bevonatáról beszélnek.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
nagyon köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5dugasztest
JANOS SAMU
4persely
Andras Szekany
4árnyékolás / ház/ palást
Katalin Szilárd
4hüvely
Dora Miklody


Discussion entries: 3





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hüvely


Explanation:
:)

Dora Miklody
Hungary
Native speaker of: Hungarian
Notes to answerer
Asker: ezt én is így írnám, egy srófra jár a biológusi agy, de volna valami komolyabb hivatkozásod rá Dórácska, köszi :-), uis. legalább 5 féleképpen nevezik (palást :-D ... stb.)


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
árnyékolás / ház/ palást


Explanation:
A TRS a Tip-Ring-Sleeve rövidítés.
Magyarul Csúcs-Gyűrű-Árnyélokás/Palást/Ház ami a Jack-dugó kialakítására utal.

Szerintem a palást a legjobb.

"A szimmetrikus jelek továbbítására való fejhallgatódugót TRS-dugónak is nevezik. TRS annyit
tesz, mint „Tip-Ring-Sleeve”, vagyis csúcs-gyűrű-palást, ami a dugó felépítésére utal"

"166XL egy „szimmetrikus” készülék, melyet +4dBu vagy –10dBV szintű jelekhez terveztek. A bemenetek ¼” TRS (tip/ring/sleeve – csúcs/gyűrű/árnyékolás) jack és XLR típusú csatlakozók."

http://www.onewayelectronics.hu/downloads/RT03_Felhasznaloi_...

"Az aljzatokba dugható 6,3-as szimm.
Jack (TRS) dugó bekötése:
T (Tip – Csúcs) : Potitív Jel
R (Ring – Gyűrű) : Negatív Jel
S (Sleeve – Ház) : Föld"



    Reference: http://atlantisz-music.com/magyar-nyelvu-leiras/MG16_4%20_MG...
    Reference: http://www.bertaudio.hu/downloads/166XL_hun.pdf
Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 41

45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
dugasztest


Explanation:
Mivel a TRS a Tip-Ring-Sleeve mozaikszava, a T az érintkezőcsúcs, az R a gyűrű és az S a dugasztest. Lásd a magyar változat ábráját is. Mint látható, nem a dugasztest bevonatáról beszélnek.



    Reference: http://www.zaj.hu/pdf/ub1622fx_1832fx_2222fx_2442fx.pdf
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/TRS_connector
JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
nagyon köszönöm
Notes to answerer
Asker: EZ AZ! köszönöm!!!!


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
persely


Explanation:
gépészetileg ez a neve. Milyen az a TSR csatlakozó? Puha műanyag, kemény műanyag, ???

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2008-11-06 10:12:08 GMT)
--------------------------------------------------

ez a "jack dugó". Nincs magyar neve. A mai korban - pl. a mobilokban - nagyon elterjedt. Ha komoly akarsz lenni, akkor ez a persely (gépészet), ha nem, akkor akárminek nevezheted..

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Nem írja sajnos, csak annyi szerepel a szövegben, h TSR jack