KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

upset stomach

Hungarian translation: gyomorbántalom


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:upset stomach
Hungarian translation:gyomorbántalom
Entered by: Sandor HEGYI

13:03 Feb 21, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / biztonsági adatlap
English term or phrase: upset stomach
Mi lehet ez?
Szótárban nem találom. Amire gondoltam, az gyomor irritáció, vagy hányinger.
A szövegkörnyezet: May cause upset stomach.
Lenyelés esetén következhet be.
A válaszokat előre is köszönöm!
Sandor HEGYI
Hungary
gyomorbántalom
Explanation:
Gyomorrontást mégsem írhatunk :-)
Selected response from:

Krisztina Varga, MD
Hungary
Grading comment
Köszönöm Mindnyájatoknak! Meggyőző a szavazás eredménye. Balázs megoldása is nagyon jó, de ami miatt Krisztina válaszát fogadtam el annak oka, hogy gyomorrontást szerintem jó étvággyal elfogyasztott ételtől kaphatunk. Itt viszont egy véletlenül lenyelt vegyszerről van szó.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8gyomorbántalom
Krisztina Varga, MD
4 +3(enyhe) gyomorrontás
Balázs Sudár


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
upset stomac
gyomorbántalom


Explanation:
Gyomorrontást mégsem írhatunk :-)

Krisztina Varga, MD
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 84
Grading comment
Köszönöm Mindnyájatoknak! Meggyőző a szavazás eredménye. Balázs megoldása is nagyon jó, de ami miatt Krisztina válaszát fogadtam el annak oka, hogy gyomorrontást szerintem jó étvággyal elfogyasztott ételtől kaphatunk. Itt viszont egy véletlenül lenyelt vegyszerről van szó.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxzsuzsa369: én is erre gondoltam...
8 mins

agree  Janos Fazakas: Jawohl!!!
8 mins

agree  Hungary GMK
10 mins

agree  Péter Tófalvi
28 mins

agree  Katalin Horváth McClure
1 hr

agree  Andrei Ersek
3 hrs

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs

agree  ValtBt
2 days17 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
upset stomac
(enyhe) gyomorrontás


Explanation:
an upset stomach (enyhe) gyomorrontás \

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-02-21 13:15:46 GMT)
--------------------------------------------------

Szerintem használhatjuk, sőt használják is. Egy példa: AD-BLUE Víz alapú vegyszer AUS32 biztonsági adatlapja: Lenyelés esetén:/ nagy mennyiségben / gyomorrontást, hányást, hasmenést okozhat
www.mogulhungaria.hu/hu/adatlapok/ad_blue_bizt_adatlap.doc



--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-02-21 17:49:19 GMT)
--------------------------------------------------

Gyomorrontás
"A gyomorrontás elnevezés általánosan használt fogalom a gyomorral kapcsolatos rossz közérzet tüneteinek leírásánál." (Az Orvosi Kamara honlapján is szerepel) Természetesen a másik megoldás is jó, ezt csak Zsuzsa megjegyzésre hoztam fel, miszerint ilyet mégse írhatunk.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-02-21 17:50:21 GMT)
--------------------------------------------------

Krisztina megjegyzése, bocsánat, már kábulok :)


    Reference: http://books.google.com/books?isbn=9630583577
    Reference: http://w2.mki.gov.hu/itk/fay_reka/private_documents/glossary...
Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 205
Notes to answerer
Asker: Köszönöm Balázs!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Beata Kovacs Teslery: én is inkább ezzel találkoztam ilyen szövegkörnyezetben.
26 mins
  -> Köszönöm!

agree  valderby
32 mins
  -> Köszönöm!

agree  juvera: Ha "upset stomach", akkor nyugodtan mondhatunk (enyhe) gyomorrontást. Az angol sem azt mondja, hogy gastropathia vagy gastroenterithis.
4 hrs
  -> Köszönöm!