KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

Stimulus Bound Score

Hungarian translation: stimulus által sugallt viselkedésre adott pontszám


14:17 Nov 28, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Psychology
English term or phrase: Stimulus Bound Score
A korábbi kérdésemben is szereplő Tower of London teszt értékelésekor pontozzák a hibákat, az időt és a szabáyok megszegését. Az egyik pontozás/pontszám a "Stimulus Bound Score".
Ez: Subjects attempts to use examiner’s tower board rather than his/her own to solve a Test Problem (i.e., attempt to place pegs on examiner’s tower board). Nagyon köszönöm, ha valakinek van ötlete, vagy tudja, hogy minek mondják ezt magyarul.
Dr. Janos Annus
Hungary
Hungarian translation:stimulus által sugallt viselkedésre adott pontszám
Explanation:
A "stimulus-bound error" lényege az, hogy a viselkedés a stimulust formailag tükrözi vissza, a beteg nem a feladat tartalmára reagál. Egy szemléletes leírás egy másik teszt (óra rajzolása) kapcsán : “The time setting "10 after 11" is an ideal setting... It forces the patient to attend to the whole clock and requires the recoding of the command "10" to the number "2" on the clock. ... Instead of drawing the minute hand towards the number "2" on the clock to indicate "10 after," patients prone to stimulus-bound errors will fixate and draw the minute hand toward the number "10" on the clock.”
Selected response from:

aradek
United States
Grading comment
Köszönöm. Úgy néz ki, hogy ez elfogadott, ezt használtam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3stimulus által sugallt viselkedésre adott pontszámaradek
1 +1stimulushoz kötött automatikus viselkedés (pontszáma)
Balázs Sudár


Discussion entries: 2





  

Answers


1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
stimulus bound score
stimulushoz kötött automatikus viselkedés (pontszáma)


Explanation:
Talán érdemes meghagyni angolul pl. cogsci.bme.hu/~malbu/Szeged_neuropszi/ESZT.ppt


Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 205

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxhollowman
8 hrs
  -> Köszönöm!

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stimulus bound score
stimulus által sugallt viselkedésre adott pontszám


Explanation:
A "stimulus-bound error" lényege az, hogy a viselkedés a stimulust formailag tükrözi vissza, a beteg nem a feladat tartalmára reagál. Egy szemléletes leírás egy másik teszt (óra rajzolása) kapcsán : “The time setting "10 after 11" is an ideal setting... It forces the patient to attend to the whole clock and requires the recoding of the command "10" to the number "2" on the clock. ... Instead of drawing the minute hand towards the number "2" on the clock to indicate "10 after," patients prone to stimulus-bound errors will fixate and draw the minute hand toward the number "10" on the clock.”

Example sentence(s):
  • “A Torony feladatban a bemutatott minta által sugallt gyors lépések ...gátlása szükséges” - írták egy disszertációban.

    Reference: http://phd.okm.gov.hu/disszertaciok/tezisek/2007/de_3585.pdf
    Reference: http://http:/www.medicine.mcgill.ca/strokengine-assess/modul...
aradek
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Köszönöm. Úgy néz ki, hogy ez elfogadott, ezt használtam.