KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

procurement or non-procurement programs

Hungarian translation: (nem) közbeszerzés keretében végrehajtott program


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:(non-)procurement program
Hungarian translation:(nem) közbeszerzés keretében végrehajtott program
Entered by: Ildiko Santana

23:46 Sep 8, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / clinical trial contract
English term or phrase: procurement or non-procurement programs
Klinikai vizsgálat szerződésében mi a magyar megfelelő kifejezés a "procurement or non-procurement program"-ra?

" Institution hereby certifies that it has not been and is not:
excluded, debarred, suspended or is otherwise ineligible to participate in US Federal health care programs or in US Federal procurement or non-procurement programs.
Monika Takacs
közbeszerzés-köteles vagy nem közbeszerzés-köteles programok
Explanation:
A procurement or non-procurement programs magyarul közbeszerzés-köteles vagy nem közbeszerzés-köteles programok. Más szavakkal közbeszerzés keretében vagy nem közbeszerzés keretében végrehajtott programok. A US Federal procurement magyarul az amerikai szövetségi közbeszerzés, amit az amerikai közbeszerzési törvény (Federal Acquisition Regulations, FAR) szabályoz. A közbeszerzések alatt az USA-ban is gyakorlatilag azt értjük, amit a magyarországi közbeszerzések alatt. Néhány magyar példa:

"A rendszer az uniós értékhatárt meghaladó, de egyébként nem közbeszerzés-köteles ügyekre maradt fent..."
"Április elsejétől a nemzeti fejlesztési miniszter ellenőrzi a költségvetési szervezetek, a többségi állami tulajdonú vállalatok és a kormány közalapítványainak közbeszerzéseit, valamint e szervezetek és alapítványaik nem közbeszerzéssel kötött, nettó 50 millió forintot elérő szerződéseit. A kontroll kiterjed az államtitkot, szolgálati titkot és nemzetbiztonsági érdeket érintő beszerzésekre is, de nem vonatkozik a Magyar Nemzeti Bank és a Külügyminisztérium külképviseleteinek beszerzéseire, továbbá a védelmi célú katonai, rendvédelmi és rendészeti beszerzésekre, valamint a honvédség műveleti alkalmazásával összefüggő beszerzésekre - derül ki a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló március 25-én megjelent kormányrendeletből, amit a parlament által múlt héten elfogadott közbeszerzési törvény-módosításhoz kapcsolódóan alkotott meg a kormány."
"...vagyis egy közbeszerzési kartellre vonatkozó bejelentést a munkáltató köteles lesz kivizsgálni, illetve ilyen bejelentés után (bárhová is tette meg a munkavállaló) védelmet kap. Az sem világos ugyanakkor, hogy ezen körön kívüli bejelentések esetében (pl. kartell nem közbeszerzési ügyben) a munkáltató megtagadhatja-e a bejelentés kivizsgálását..."
"Megugrott ugyan a közbeszerzési eljárások száma 2010-ben ... ezt az összeget a közszolgáltatók nem közbeszerzés keretében költötték el..."

Amerikai angol források, magyarázatok:

"What are Reciprocal, Procurement and Nonprocurement Exclusion Types?
There are three (3) Exclusion Types: Reciprocal, Procurement and Nonprocurement. The Exclusion Type identifies the Program that the party has been excluded under. Below are descriptions of each program list and the effect of an exclusion listed under that program."
(Forrás: Federal Service Desk)
https://www.fsd.gov/app/answers/detail/a_id/116/~/what-are-r...

CFR 48 Code of Federal Regulations - Title 48: Federal Acquisition Regulations System:
http://cfr.vlex.com/source/code-federal-regulations-federal-...

Government Procurement Law & Legal Definition:
http://definitions.uslegal.com/g/government-procurement/

Nonprocurement Transaction Law & Legal Definition:
http://definitions.uslegal.com/n/nonprocurement-transaction/
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5közbeszerzési vagy nem közbeszerzési programok
Katalin Szilárd
5közbeszerzés-köteles vagy nem közbeszerzés-köteles programok
Ildiko Santana


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
közbeszerzés-köteles vagy nem közbeszerzés-köteles programok


Explanation:
A procurement or non-procurement programs magyarul közbeszerzés-köteles vagy nem közbeszerzés-köteles programok. Más szavakkal közbeszerzés keretében vagy nem közbeszerzés keretében végrehajtott programok. A US Federal procurement magyarul az amerikai szövetségi közbeszerzés, amit az amerikai közbeszerzési törvény (Federal Acquisition Regulations, FAR) szabályoz. A közbeszerzések alatt az USA-ban is gyakorlatilag azt értjük, amit a magyarországi közbeszerzések alatt. Néhány magyar példa:

"A rendszer az uniós értékhatárt meghaladó, de egyébként nem közbeszerzés-köteles ügyekre maradt fent..."
"Április elsejétől a nemzeti fejlesztési miniszter ellenőrzi a költségvetési szervezetek, a többségi állami tulajdonú vállalatok és a kormány közalapítványainak közbeszerzéseit, valamint e szervezetek és alapítványaik nem közbeszerzéssel kötött, nettó 50 millió forintot elérő szerződéseit. A kontroll kiterjed az államtitkot, szolgálati titkot és nemzetbiztonsági érdeket érintő beszerzésekre is, de nem vonatkozik a Magyar Nemzeti Bank és a Külügyminisztérium külképviseleteinek beszerzéseire, továbbá a védelmi célú katonai, rendvédelmi és rendészeti beszerzésekre, valamint a honvédség műveleti alkalmazásával összefüggő beszerzésekre - derül ki a közbeszerzések központi ellenőrzéséről és engedélyezéséről szóló március 25-én megjelent kormányrendeletből, amit a parlament által múlt héten elfogadott közbeszerzési törvény-módosításhoz kapcsolódóan alkotott meg a kormány."
"...vagyis egy közbeszerzési kartellre vonatkozó bejelentést a munkáltató köteles lesz kivizsgálni, illetve ilyen bejelentés után (bárhová is tette meg a munkavállaló) védelmet kap. Az sem világos ugyanakkor, hogy ezen körön kívüli bejelentések esetében (pl. kartell nem közbeszerzési ügyben) a munkáltató megtagadhatja-e a bejelentés kivizsgálását..."
"Megugrott ugyan a közbeszerzési eljárások száma 2010-ben ... ezt az összeget a közszolgáltatók nem közbeszerzés keretében költötték el..."

Amerikai angol források, magyarázatok:

"What are Reciprocal, Procurement and Nonprocurement Exclusion Types?
There are three (3) Exclusion Types: Reciprocal, Procurement and Nonprocurement. The Exclusion Type identifies the Program that the party has been excluded under. Below are descriptions of each program list and the effect of an exclusion listed under that program."
(Forrás: Federal Service Desk)
https://www.fsd.gov/app/answers/detail/a_id/116/~/what-are-r...

CFR 48 Code of Federal Regulations - Title 48: Federal Acquisition Regulations System:
http://cfr.vlex.com/source/code-federal-regulations-federal-...

Government Procurement Law & Legal Definition:
http://definitions.uslegal.com/g/government-procurement/

Nonprocurement Transaction Law & Legal Definition:
http://definitions.uslegal.com/n/nonprocurement-transaction/

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 66
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: A kötelesség (committed) nincs benne . Nemrég volt egy hasonló kérdés: http://www.proz.com/kudoz/english_to_hungarian/finance_gener...
5 hrs
  -> Ezt is írtam: közbeszerzés keretében / nem közbeszerzés *keretében* végrehajtott.. A közbeszerzési szerződésekre törvényi előírások vonatkoznak, így az általam javasolt mindkét variáció helyes (ha nem is szóról szóra). A link jó! Egyetértek magammal. :)

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
közbeszerzési vagy nem közbeszerzési programok


Explanation:
Egyszerűen ennyi.

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=hu&ihmlang=...

It stated that "experience shows that well targeted public procurement programs have the potential of significantly reducing the price of energy efficient equipment, which is yet not commercially viable, and thus making it competitive with conventional technologies".

Rámutatott: „a tapasztalatok azt mutatják, hogy a jól célzott közbeszerzési programok potenciálisan jelentős mértékben csökkenthetik olyan energiahatékony berendezések árát, amelyek gazdaságilag még nem életképesek, és így a hagyományos technológiákkal szemben versenyképessé tehetik őket.”

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 317