KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

Ligating Clips / Ligation technology

Hungarian translation: ligációs/ligáló csipesz (csíptető), ligációs technológia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Ligating Clips / Ligation technology
Hungarian translation:ligációs/ligáló csipesz (csíptető), ligációs technológia
Entered by: Rekka

04:54 Mar 12, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / medical
English term or phrase: Ligating Clips / Ligation technology
Orvosi szöveg, endoszkópiás műszerhez tartozó leírás. Íme egy mondat: "Ligating Clips have application for use on tubular structures or vessels wherever metal ligating clips are indicated".

Ez világosnak tűnik, de hogy mondjuk ezt magyarul, ha egyáltalán használja magyarul a szaknyelv.

Köszönöm a segítséget.
Rekka
ligációs/ligáló csipesz (csíptető), ligációs technológia
Explanation:
A ligation magyarul ligáció.
Lásd pl:
Petevezeték lekötése
Tuba ligáció. Műtét, amely során a petevezetéket - tehát a pete útját a petefészekből a méhbe - lezárják, így terhesség nem alakulhat ki.
http://www.dnr.hu/korinfo/szojegyzek.php?mi=p

Tehát a ligation technology az ligációs technológia, vagy ligációs módszer is lehet.
A ligating clips egy kicsit nehezebb, a clip az csipesz, vagy csíptető nem az a gond, hanem az, hogy a "ligating ... " az lehet ligációs is, meg ligáló is magyarul, de csipesszel összefüggésben sajnos semmit nem találtam, így nem tudom, hogy melyik a jobb.

Nem vagyok orvosi szakmabeli.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm, a többi válasz is jó volt, de én végül ezt használtam. Kár, hogy nem lehet több embert pontozni egyszerre.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4érfogó csipesz
Nora Balint
3leszorító(elszorító, lefogó) csipesz / leszorítási(elkötési) technikaHalmoforBT
3ligációs/ligáló csipesz (csíptető), ligációs technológia
Katalin Horváth McClure


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ligating clips / ligation technology
ligációs/ligáló csipesz (csíptető), ligációs technológia


Explanation:
A ligation magyarul ligáció.
Lásd pl:
Petevezeték lekötése
Tuba ligáció. Műtét, amely során a petevezetéket - tehát a pete útját a petefészekből a méhbe - lezárják, így terhesség nem alakulhat ki.
http://www.dnr.hu/korinfo/szojegyzek.php?mi=p

Tehát a ligation technology az ligációs technológia, vagy ligációs módszer is lehet.
A ligating clips egy kicsit nehezebb, a clip az csipesz, vagy csíptető nem az a gond, hanem az, hogy a "ligating ... " az lehet ligációs is, meg ligáló is magyarul, de csipesszel összefüggésben sajnos semmit nem találtam, így nem tudom, hogy melyik a jobb.

Nem vagyok orvosi szakmabeli.


    Reference: http://www.dnr.hu/korinfo/szojegyzek.php?mi=p
Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 70
Grading comment
Köszönöm, a többi válasz is jó volt, de én végül ezt használtam. Kár, hogy nem lehet több embert pontozni egyszerre.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ligating clips / ligation technology
leszorító(elszorító, lefogó) csipesz / leszorítási(elkötési) technika


Explanation:
Több szótárból és a Google keresőből ide-oda keresve logikailag jön ez ki nekem.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ligating clips / ligation technology
érfogó csipesz


Explanation:
ligation = elkötés, lekötés (pl. éré)
az orvosi szótár szerint

az erek esetén biztosan érfogó csipesznek hivják, általánosságban, ha jól tudom csak egyszerűen fogó/csipesz


    Reference: http://www.dupont.com/packaging/apsprint/ap1014.html
    Reference: http://www.weckclosure.com/products/7_1_5.html
Nora Balint
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4