KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Instruments

male-male extension tube

Hungarian translation: dugó-dugó (típusú) hosszabbító cső


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:male-male extension tube
Hungarian translation:dugó-dugó (típusú) hosszabbító cső
Entered by: Katalin Horváth McClure

15:43 Dec 10, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: male-male extension tube
male-male extension tube - a "male-male"-lel van gondom, tudom mit jelent, na de hogy mondjuk ezt szépen Arany János nyelvén?
novist
dugó-dugó (típusú) hosszabbító cső
Explanation:
Röviden így lehet nevezni.
Igazából sokkal szebben hangzana a "mindkét végén csatlakozódugóval ellátott hosszabbító cső", de lehet, hogy ez túl hosszú - attól függ, hogy hová kell beilleszteni - NEM A DUGÓT, hanem a kifejezést ;-)

Lásd pl:
"Koax 2-es osztó hüvely-dugó-dugó"
http://www.antennawebshop.hu/index.php?page_info=1593

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-12-10 18:36:18 GMT)
--------------------------------------------------

A kérdezőhöz: Még annyit jó lenne leellenőrizni, hogy maga a csatlakozódugó, amelyről szó van (a cső végén található), esetleg nem menetes-e. Ugyanis abban az esetben a male/female a külső/belső menetre utal, és úgy is kell megnevezni.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2dugó-dugó (típusú) hosszabbító cső
Katalin Horváth McClure
4 +1összekötő cső, male-male csatlakozóval / közgyűrű, apa-apa csatlakozóval
hollowman2
4apa-apa hosszabbítócső
Katalin Szilárd
3két dugaszos hosszabbító/átjátszó cső
Julia Prazsmary


Discussion entries: 10





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
két dugaszos hosszabbító/átjátszó cső


Explanation:
Gondolom, valami villamossági, vagy elektronikai dologgal szaladtál össze, ez esteben a bácsi nevén nevezve dugó, avagy dugasz, a néni pedig aljzat. A linken megnezhetsz egy párat, hátha hasonlít valamire...

Example sentence(s):
  • http://balintkft.unas.hu/spd/unas_272143/AC_beepitheto_dugo
Julia Prazsmary
Romania
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
összekötő cső, male-male csatlakozóval / közgyűrű, apa-apa csatlakozóval


Explanation:
Értelemszerűen.

--------------------------------------------------
Note added at 45 perc (2010-12-10 16:29:23 GMT)
--------------------------------------------------

Ld. hasonló környezetben (59. és 62. oldalon):

"34 Összekötő cső, male-male csatlakozóval, 90 cm 70"

www.mhk.hu/kozbesz/pdf/2010/KBE017.pdf

hollowman2
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnes Dabi
1 hr
  -> Köszönöm!

neutral  Andras Szekany: nem túl komplikált ez a találmány? Igaz, ha betűre fizetnek (kilóra), akkor fáintos
16 hrs
  -> Mivel nem ismerjük pontosan az eszközt és a méreteit, ezért igen tág a megoldási lehetőségek száma is. (Nem véletlenül érkezett ennyi féle megoldás.)

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
dugó-dugó (típusú) hosszabbító cső


Explanation:
Röviden így lehet nevezni.
Igazából sokkal szebben hangzana a "mindkét végén csatlakozódugóval ellátott hosszabbító cső", de lehet, hogy ez túl hosszú - attól függ, hogy hová kell beilleszteni - NEM A DUGÓT, hanem a kifejezést ;-)

Lásd pl:
"Koax 2-es osztó hüvely-dugó-dugó"
http://www.antennawebshop.hu/index.php?page_info=1593

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-12-10 18:36:18 GMT)
--------------------------------------------------

A kérdezőhöz: Még annyit jó lenne leellenőrizni, hogy maga a csatlakozódugó, amelyről szó van (a cső végén található), esetleg nem menetes-e. Ugyanis abban az esetben a male/female a külső/belső menetre utal, és úgy is kell megnevezni.

Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 74
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Szilárd: Akkor már inkább dugasz, de nem dugó-dugó. //Akár számodra nevetséges akár nem, ha itt Magyarországon bemész egy műszaki üzletbe, bizony úgy van kiírva, hogy apa-anya vagy apa-apa. A dugó és hüvely, na az tényleg érdekes párosítás!
13 mins
  -> Szerintem egyáltalán nem elterjedtebb. A male az dugó/dugasz, a female pedig aljzat/hüvely. Én mindig röhögök, ha ezt az apa-anya dolgot látom, különösen azért, mert az anya egész mást jelent műszaki körökben. Egy csatlakozó leírása pedig műszaki téma.

agree  DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
53 mins

agree  Judith Kiraly: Dugó (és aljzat), a (magyarországi) Műszaki szótár szerint is.
2 hrs

neutral  Andras Szekany: ...toldó...
16 hrs
  -> Persze, lehet toldó is (szinoníma) de a kérdező azt írta: a "male-male"-lel van gondom, úgyhogy az a lényeg.

agree  Tradeuro Language Services
7 days

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
apa-apa hosszabbítócső


Explanation:
Az jó lenne, ha tudnánk, hogy milyen eszközről van szó, de a male ilyen esetben az apa, a female az anya, a male-male pedig apa-apa. :)

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2010-12-10 16:06:33 GMT)
--------------------------------------------------

Nekem kapásból a luer lock miatt jutott eszembe, sok ilyet fordítottam, ott is apaként, és anyaként fordítandó.

A kábeleknél is ezt szokták használni: apa-apa kábel

http://www.google.com/search?q="apa apa"&hl=en&num=10&lr=lan...

http://www.argep.hu/trend/HDMI/HDMI-apa-kabel.html



--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2010-12-10 16:10:35 GMT)
--------------------------------------------------

Apa-apa hosszabbító: 5720 találat:

http://www.google.com/search?q="male to male extension tube"...

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2010-12-10 16:36:53 GMT)
--------------------------------------------------

Sőt úgy is lehet írni, hogy két-apavégű vagy apa-apa végű hosszabbítócső.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-12-10 17:25:11 GMT)
--------------------------------------------------

A dugó-aljzat csatlakozó elég furán hangzik, a dugó-hüvely meg pláne. Bizony ilyen esetben Magyarországon "a szülőket hívják segítségül."

http://www.makrotex.hu/product.php?productid=2949&cat=187&pa...

- 20 méteres VGA hosszabbító kábel
- 15 tűs D-SUB anya-apa csatlakozók
- Zavarszűrővel

http://www.argep.hu/trend/USBK/Usb-kabel-apa-apa.html

Ednet USB kábel 1,5m (apa -> anya) A-B

http://www.pixmania.hu/hu/hu/46000015/art/hama/jack-3-5-mm-1...

Hama Jack 3,5 mm 1.5 m apa/apa kábel


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-12-10 17:31:14 GMT)
--------------------------------------------------

apa anya" csatlakozó 27 600 db találat

Persze nem az összes vonatkozik kábelekre, csatlakozókra, de elég tetemes mennyiségű találat az apa-anya verziót támasztja alá

http://www.edigital.hu/USB_kabel_csatlakozo/Ednet_USB_hossza...

USB kábel, csatlakozó / Ednet USB hosszabbító kábel 3m (apa -> anya)




--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2010-12-10 23:14:36 GMT)
--------------------------------------------------

Válasz novist discussion válaszára:

A 27 600 db találat az apa-anya verzióra azért elég tetemes szerintem. Az tuti, hogy a műszaki boltokban, ahova szoktam járni, ott bizony apa-anyát ill. apa-apát mondanak és írnak a kábelekre/csatlakozókra. De holnap rákérdezek, de van egy olyan érzésem, hogy ki fog törni a röhögés, ha nem az apa-anyára vagy apa-apára kérdezek rá. :)

Itt is apát és anyát írnak:

http://www.labormuszerek.hu/katalogus/5.fejezet.pdf.

A típusú csatlakozás: bemenet: Luer-Lock belső peremes (anya) LLH
kimenet: Luer külső peremes (apa) LM
B típusú csatlakozás: bemenet: Luer-Lock belső peremes (anya)
kimenet: Luer-Lock külső peremes (apa

Novist magyarázata alapján ez egy transzfúziós szerelék hosszabbítócsöve lehet, aminek két "apa" vége van.

Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 160