KudoZ home » English to Hungarian » Metrology

retrograde display

Hungarian translation: retrográd skála/kijelző


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:retrograde display
Hungarian translation:retrográd skála/kijelző
Entered by: Péter Tófalvi

12:20 Oct 21, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Metrology / óragyártás
English term or phrase: retrograde display
"The watch indicates the hours, minutes, seconds and power-reserve, and, by retrograde display, the day, the date and a second time-zone."

Longines önfelhúzó karóráról van szó.
Péter Tófalvi
Hungary
retrográd kijelző
Explanation:
Közepes a magabiztosság, mert nem értek hozzá. Lehet, hogy van magyarabbul is. De a link meggyőzőnek tűnik (meg egy csomó más link is ugyanerre). És micsoda hangulata van az elnevezésnek! :-)
"Említést érdemel még a pointeres, tehát mutatós kivitelek között az ún.: retrográd kijelzés. Ez egy nem teljes kört, hanem csak egy ívet leíró mutatót jelent, amely a szükséges ív bejárása után visszaugrik a kiinduló pozíciójába, és minden kezdődik elölről. A megoldást alkalmazzák az idő kijelzésére is, különösen retrográd másodpercmutatós órát szeretnek a különlegességek kedvelőinek készíteni az igényesebb gyártók, de a megoldás a dátum mutatására kifejezetten előnyös, mert a kis kört foglaló segédszámlapos megoldáshoz képest nagyobb hely áll a dátumfeliratok rendelkezésére, így az óra jobban leolvasható. Ez a kivitel tulajdonképpen nem bonyolult, de a precíz kijelzés érdekében nagyon pontosan megmunkált, jó minőségű szerkezetet kell készíteni. Ellenkező esetben a mutató „lötyög”, nem áll pontosan a megfelelő pozícióba, nem a megfelelő időben vált. Az igényesen kivitelezett luxusórák dátumkijelzői akár annyira pontosak is lehetnek, hogy percre pontosan éjfélkor váltanak. Alább megszemlélhető egy Roger-Dubuis gyártmányú „biretrográd” dátummutatós szép aranyóra, ahol mind a dátum, mind a hét napjai egy-egy retrográd skáláról olvashatóak le, és emellett ez az óra még a holdfázis kijelzésére is képes."
Selected response from:

Katalin Sandor
Hungary
Grading comment
Végre leesett nekem is.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2retrográd kijelző
Katalin Sandor
4visszirányú kijelzés, ellenirányú ábrázolás...juvera


Discussion entries: 1





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
retrográd kijelző


Explanation:
Közepes a magabiztosság, mert nem értek hozzá. Lehet, hogy van magyarabbul is. De a link meggyőzőnek tűnik (meg egy csomó más link is ugyanerre). És micsoda hangulata van az elnevezésnek! :-)
"Említést érdemel még a pointeres, tehát mutatós kivitelek között az ún.: retrográd kijelzés. Ez egy nem teljes kört, hanem csak egy ívet leíró mutatót jelent, amely a szükséges ív bejárása után visszaugrik a kiinduló pozíciójába, és minden kezdődik elölről. A megoldást alkalmazzák az idő kijelzésére is, különösen retrográd másodpercmutatós órát szeretnek a különlegességek kedvelőinek készíteni az igényesebb gyártók, de a megoldás a dátum mutatására kifejezetten előnyös, mert a kis kört foglaló segédszámlapos megoldáshoz képest nagyobb hely áll a dátumfeliratok rendelkezésére, így az óra jobban leolvasható. Ez a kivitel tulajdonképpen nem bonyolult, de a precíz kijelzés érdekében nagyon pontosan megmunkált, jó minőségű szerkezetet kell készíteni. Ellenkező esetben a mutató „lötyög”, nem áll pontosan a megfelelő pozícióba, nem a megfelelő időben vált. Az igényesen kivitelezett luxusórák dátumkijelzői akár annyira pontosak is lehetnek, hogy percre pontosan éjfélkor váltanak. Alább megszemlélhető egy Roger-Dubuis gyártmányú „biretrográd” dátummutatós szép aranyóra, ahol mind a dátum, mind a hét napjai egy-egy retrográd skáláról olvashatóak le, és emellett ez az óra még a holdfázis kijelzésére is képes."


    Reference: http://www.mvltrade.hu/calendars.htm
Katalin Sandor
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Végre leesett nekem is.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxzsuzsa369: Én is ezt találtam: http://www.google.hu/search?hl=hu&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&q=...
6 mins

agree  Katalin Horváth McClure
3 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
visszirányú kijelzés, ellenirányú ábrázolás...


Explanation:
...vagy ezek keveréke.
Magyarul talán jobb lenne átfogalmazni a mondatot.

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian