KudoZ home » English to Hungarian » Other

transhumance

Hungarian translation: méhek és egyéb állatállomány szezonális áttelepitése


01:38 Jan 17, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
English term or phrase: transhumance
Méhész kifejezés.
mityo
Hungary
Hungarian translation:méhek és egyéb állatállomány szezonális áttelepitése
Explanation:
Latin TRANS- + HUMUS (ground)
Selected response from:

Sandor Rosta
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4méhek és egyéb állatállomány szezonális áttelepitéseSandor Rosta
4áttelepülés
ZOLTÁN PARRAGH
4költöztetésElectra


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
méhek és egyéb állatállomány szezonális áttelepitése


Explanation:
Latin TRANS- + HUMUS (ground)

Sandor Rosta
PRO pts in pair: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov
1 hr

agree  Csaba Ban: általánosan is használják a mezőgazdaságban/történelemben - legelőváltás
5 hrs

agree  Olga Simon
8 hrs

agree  Electra
12 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
költöztetés


Explanation:
A méheket(kaptárokat)"költöztetik"többször is az év folyamán,mézelő helyekre.Mit mutat a szövegkörnyezet?

Electra
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 7

13 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
áttelepülés


Explanation:
mármint a méhész áttelepülése a méhekkel együtt-az elnevezés szerintem a régi, főleg vándorló jellegű méhészet idejéből ered.

ZOLTÁN PARRAGH
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 35