KudoZ home » English to Hungarian » Other

current price

Hungarian translation: aktuális ár


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:current price
Hungarian translation:aktuális ár
Entered by: SZM

10:04 Oct 28, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Other / EU, kutatás
English term or phrase: current price
Költségvetéseket adnak meg egy diagramon, az 1984-2013 időszakra, "current price"-ként kell az értékeket értelmezni.
Első lépésben jelenlegi árnak értelmezem.
Az zavar valamennyire, hogy ezt szokták folyó árnak is fordítani, de ez itt nem igazán lehet jó.
Egyetértetek a "jelenlegi ár"-ban?
SZM
aktuális/jelenlegi/pillanatnyi ár
Explanation:
A Goggle találatok száma szerint sorrendben írtam.
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
A jelenlegiről lemondtam, tényleg félrevezető, a current sokszor lehet jelenlegi, de nem itt. Az aktuális nem szép (csak azért, mert nem magyar), de jó és félreérthetetlen, ennél maradok, köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4aktuális/jelenlegi/pillanatnyi árHalmoforBT
5magyarázatAndras Malatinszky
4napi ár, piaci árjuvera


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
napi ár, piaci ár


Explanation:
Ez a két variáció is megfelel.

juvera
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 99

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
aktuális/jelenlegi/pillanatnyi ár


Explanation:
A Goggle találatok száma szerint sorrendben írtam.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 65
Grading comment
A jelenlegiről lemondtam, tényleg félrevezető, a current sokszor lehet jelenlegi, de nem itt. Az aktuális nem szép (csak azért, mert nem magyar), de jó és félreérthetetlen, ennél maradok, köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan
6 mins
  -> köszönöm

agree  JANOS SAMU: itt az aktuális ár lesz a legjobb
11 mins
  -> köszönöm

agree  Kathrin.B
2 hrs
  -> köszönöm

agree  Andras Malatinszky: A jelenlegi ár rossz, a másik kettő jó.
16 hrs
  -> köszönöm

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
magyarázat


Explanation:
A current price azt jelenti, hogy abban az évben, amiről a statisztika szól, mennyit kellet fizetni az adott áruért/szolgáltatásért.

Erre igenis jó fordítás a bevett "folyó ár", de talán közérthetőbb a pillanatnyi vagy aktuális ár. Totálhóttuttirossz viszont azt mondani rá, hogy "jelenlegi ár", hiszen éppen hogy nem a jelenlegi, hanem az akkori árról van szó.

Egy 1977-es gombóc fagyi folyó áron vagy aktuális áron 1,50 Ft, jelenlegi áron meg, tudomisén, 200 Ft.


    Reference: http://stats.oecd.org/glossary/detail.asp?ID=509
    Reference: http://www.sulinet.hu/tovabbtan/felveteli/2001/15het/foldraj...
Andras Malatinszky
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12