KudoZ home » English to Hungarian » Other

public and private bodies

Hungarian translation: a köz- és magánszféra szereplői


21:45 Feb 20, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Other
English term or phrase: public and private bodies
köszönöm!
Dora Miklody
Hungary
Hungarian translation:a köz- és magánszféra szereplői
Explanation:
igaz, szövegkörnyezet nélkül tényleg csak a sötétben tapogatózunk

a "társadalmival" az a baj, hogy a "public" leginkább valamilyen állami vagy önkormányzati intézmény lehet, míg a "társadalmi" inkább pl. egy érdekvédelmi szervezet vagy egy szakmai testület.

Az eddigiek közül szerintem egyedül Attiláé találó igazán, csak az ő megfogalmazása kicsit hosszúnak tűnik nekem. Ráadásul a "magáncégről" egy bt vagy egy kft jutna az ember eszébe, míg a "private body" lehet akár egy bank is, lényeg az, hogy ne állami tulajdonú legyen.
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2társadalmi és magánszervezetek
Balázs Sudár
4 +1a köz- és magánszféra szereplői
Csaba Ban
4köz- és magántestületek
Andras Szekany
3állami- és magánszektor
Péter Tófalvi
3államháztartási szervek és a magáncégek
Attila Hajdu


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
társadalmi és magánszervezetek


Explanation:
...

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 107

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera
1 hr
  -> Köszönöm!

agree  Iosif JUHASZ
7 hrs
  -> Köszönöm!

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
államháztartási szervek és a magáncégek


Explanation:
Minden kérdéshez kellene a lehető legtöbb információ. Anélkül csak találgatás a válaszadás.

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2008-02-20 22:22:09 GMT)
--------------------------------------------------

A névelő nem kell.

Attila Hajdu
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 32

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
állami- és magánszektor


Explanation:
Attól függ.

Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 26

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
köz- és magántestületek


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
a köz- és magánszféra szereplői


Explanation:
igaz, szövegkörnyezet nélkül tényleg csak a sötétben tapogatózunk

a "társadalmival" az a baj, hogy a "public" leginkább valamilyen állami vagy önkormányzati intézmény lehet, míg a "társadalmi" inkább pl. egy érdekvédelmi szervezet vagy egy szakmai testület.

Az eddigiek közül szerintem egyedül Attiláé találó igazán, csak az ő megfogalmazása kicsit hosszúnak tűnik nekem. Ráadásul a "magáncégről" egy bt vagy egy kft jutna az ember eszébe, míg a "private body" lehet akár egy bank is, lényeg az, hogy ne állami tulajdonú legyen.

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kinga Elsewesi-Korcsmaros
46 mins