KudoZ home » English to Hungarian » Other

Cool Grey

Hungarian translation: kékesszürke


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Cool Grey
Hungarian translation:kékesszürke
Entered by: SZM

10:08 Nov 2, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Other
English term or phrase: Cool Grey
15.4” / 17” Notebook Bag Hardtop Cool Grey

Kékesszürkére tippelek, ha egyáltalán van szavunk erre a színre.
SZM
kékesszürke
Explanation:
"COOL GREY Mixed with 6% blue."

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2008-11-02 11:16:56 GMT)
--------------------------------------------------

"Cool grey is a medium light color grey with hints of the color blue."
http://en.wikipedia.org/wiki/Cool_grey



--------------------------------------------------
Note added at 6 óra (2008-11-02 16:22:33 GMT)
--------------------------------------------------

Itt éppen 5 különböző cool gray szerepel egy finom pasztellkréta ismertetésnél (se meleg, se világos. se sötét):
"61 041 Cool grey I, Cool grey II ... Cool gray V"
http://bolthely.hu/muveszkatalogus/id/01526__Gallery_finom_p...


--------------------------------------------------
Note added at 7 óra (2008-11-02 17:15:15 GMT)
--------------------------------------------------

A Pantone színskálán éppen 11 db különféle Cool gray szerepel. A cool grey megjelölés, így önmagában nem elég:
"Ez egy referencia táblázat, A színek a különböző számítógépen másként jelenek meg!
Függ a grafikus kártyától, a monitortól és az operációs rendszertől és annak beállításától.
Hiteles szín meghatározáshoz használja a nyomtatott Pantone skálát."
http://www.szoftverstudio.hu/pms/Pantone.htm


--------------------------------------------------
Note added at 21 óra (2008-11-03 07:38:29 GMT)
--------------------------------------------------

"Pantone színskála
A PANTONE név már 1962 óta a precíz színkezelés szinonimája. A pantone színek, direkt, nem négy színből nyomott színek. Külön színként nyomják olyan esetekben, amikor nem keverhető a szín (arany, ezüst, stb.) vagy meghatározott színű felületet kell képezni (logó, alnyomat, stb.). A pantone színek pontos meghatározására alkalmazzák a pantone színskálát, mely lehetőséget nyújt arra, hogy a megrendelő által kiválasztott szín kerüljön kinyomtatásra - a világ bármelyik nyomdájában is végezve a munkát.
A nyomtatásban elsősorban a CMYK (cián, bíbor, sárga, fekete) színrendszert használják. Ezeket hívjuk process színeknek. Sajnos ezen színek kombinációjával messze nem lehet minden színt kikeverni, így a nyomdászatban régóta elterjedt az úgynevezett direkt (solid) színnyomtatás, amikor speciális festékekkel keverve további színeket lehet előállítani. A PANTONE erre néhány alapfestéket ajánl, amivel a skálán található több mint ezer színt ki lehet keverni és nyomtatni. Mivel ezek a direkt színek nem minden esetben keverhetőek ki CMYK színekkel."
http://www.webmaxx.hu/pantone.php


--------------------------------------------------
Note added at 21 óra (2008-11-03 08:06:37 GMT)
--------------------------------------------------

Ez egy áttekinthetőbb összeállítás:
"The Pantone ® color formula guide provides an accurate method for selecting, specifying, broadcasting, and matching colors through any medium around the world. It is the ideal way to ensure true colors when you select your imprint."
http://www.nepalcashmere.com/penchart.html


--------------------------------------------------
Note added at 22 óra (2008-11-03 08:44:51 GMT)
--------------------------------------------------

Itt látható táskák színmegjelölése, ha egyáltalán van (maximum sötétszürke, sárgásbarna stb. fordul elő):
http://www.ebolt.hu/category2001_40.html?OrderBy=Price&Order...
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Amit a képeken találok, annak sokszor még a szürkéhez sincs köze. Persze, ha a megbízó megadná ennek a konkrét táskának a színét, már nem volna kérdés.
Tényszerű adatot én is csak arra találok, hogy némi kék árnyalatot tartalmaz.
Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4hidegszürke
Balázs Sudár
5nem fordítjuk
Erzsébet Czopyk
5kékesszürke
Attila Széphegyi
4 +1hűvös szürke
Andras Szekany
3szürke
Dora Miklody
4 -1világosszürke
egerhazi


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
cool grey
világosszürke


Explanation:
http://en.wiktionary.org/wiki/cool_gray

bár a férfiak állítólag csak 16 színt ismernek... ;)

--------------------------------------------------
Note added at 5 perc (2008-11-02 10:14:05 GMT)
--------------------------------------------------

disclaimer:

MINDEN férfi csak 16 színben lát, mint a Windows alapbeállításnál. Például a barack egy gyümölcs, nem pedig szín. A padlizsán egy zöldség. Arról pedig fogalmunk sincs, mi az a mályva.

egerhazi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erzsébet Czopyk: ez egy imádnivaló válasz ;-D
8 hrs
  -> köszi, annak szántam...

neutral  Attila Széphegyi: Notebook táska esetén, nagyjából ilyen mélységig érdemes elmenni.
23 hrs

disagree  xxxhollowman: világosszürke -> light grey
23 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cool grey
szürke


Explanation:
ahogy elnézem ez általában nem fordul a terméknevekben...


Feketében, és pirosban már láttuk az In4mation x Etnies SLB-t. Hamarosan ebben a ‘cool grey’ változatban is piacra kerül, ami talán a legjobb a három közül. Sajna egyel?re több infórmációval nem szólgálhatunk.


nem túlzás az a 16? :D


    Reference: http://www.usanotebook.hu/index.php?prid=6232&tpl=product
    Reference: http://magyar.mash.web2.voov.hu/2008/07/01/in4mation-x-etnie...
Dora Miklody
Hungary
Native speaker of: Hungarian

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cool grey
hűvös szürke


Explanation:
létezik "meleg", meg "hűvös" árnyalat - bár a szürkénél ez inkább marketing duma

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: azzal, hogy marketing duma, a hűvössel sajnos nem ;-)
8 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
cool grey
hidegszürke


Explanation:
Ezt lehet bogarászni :)
http://www.szintan.hu/nev502h.htm
http://www.szintan.hu/nev502x.htm



Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 107

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: Érdekes, hasznos weblap, bár a daru és a hamu minden, csak nem "hideg".
2 hrs
  -> Köszönöm.

agree  xxxhollowman: Juvera megjegyzése nem helytálló: a daru és a hamu minden, csak nem "hideg". Szerintem.
3 hrs
  -> Köszönöm. Én el nem tudnám dönteni.

neutral  Attila Széphegyi: A hivatkozás érdekes összeállítás, de legalább annyira szubjektív. Engem csak az zavar, hogy egy nyomdai színrendszerben milyen széles skálat ölel fel, gyűjtőnévként is kezelhető. Itt maga a táska vagy a képe szokott megjelenni.
5 hrs
  -> Értem. Ez valóban tág fogalom, ahogy a többi is az. Festészeti kellékeknél (olaj, tempera, pasztell..stb) minden jobb cég kiteszi a saját színskálájat a nevek mellé.

agree  Hungary GMK
1 day20 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Krisztina Lelik
1 day22 hrs
  -> Köszönöm!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
cool grey
nem fordítjuk


Explanation:
Csakúgy nem, mint ahogy az autós katalógusban a Pearl Magic Black sem gyöngyházfényű mágikus fekete ;-))), hagyd ott angolul, úgyse lehet tudni, hogy pontosan milyen szürke, ez csak marketing rizsa!

Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxhollowman: Balázs válasza és hivatkozása meggyőző. - Bátran fordítható. Szerintem.
13 hrs
  -> Köszönöm.

neutral  Attila Széphegyi: Táskák esetében olyan sematikus megjelölések szerepelnek a gyakorlatban, hogy nyugodtan fordítható. Célszerű azért, valamilyen mások által is érthető fordítást keresni.
14 hrs
  -> Köszönöm.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
cool grey
kékesszürke


Explanation:
"COOL GREY Mixed with 6% blue."

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2008-11-02 11:16:56 GMT)
--------------------------------------------------

"Cool grey is a medium light color grey with hints of the color blue."
http://en.wikipedia.org/wiki/Cool_grey



--------------------------------------------------
Note added at 6 óra (2008-11-02 16:22:33 GMT)
--------------------------------------------------

Itt éppen 5 különböző cool gray szerepel egy finom pasztellkréta ismertetésnél (se meleg, se világos. se sötét):
"61 041 Cool grey I, Cool grey II ... Cool gray V"
http://bolthely.hu/muveszkatalogus/id/01526__Gallery_finom_p...


--------------------------------------------------
Note added at 7 óra (2008-11-02 17:15:15 GMT)
--------------------------------------------------

A Pantone színskálán éppen 11 db különféle Cool gray szerepel. A cool grey megjelölés, így önmagában nem elég:
"Ez egy referencia táblázat, A színek a különböző számítógépen másként jelenek meg!
Függ a grafikus kártyától, a monitortól és az operációs rendszertől és annak beállításától.
Hiteles szín meghatározáshoz használja a nyomtatott Pantone skálát."
http://www.szoftverstudio.hu/pms/Pantone.htm


--------------------------------------------------
Note added at 21 óra (2008-11-03 07:38:29 GMT)
--------------------------------------------------

"Pantone színskála
A PANTONE név már 1962 óta a precíz színkezelés szinonimája. A pantone színek, direkt, nem négy színből nyomott színek. Külön színként nyomják olyan esetekben, amikor nem keverhető a szín (arany, ezüst, stb.) vagy meghatározott színű felületet kell képezni (logó, alnyomat, stb.). A pantone színek pontos meghatározására alkalmazzák a pantone színskálát, mely lehetőséget nyújt arra, hogy a megrendelő által kiválasztott szín kerüljön kinyomtatásra - a világ bármelyik nyomdájában is végezve a munkát.
A nyomtatásban elsősorban a CMYK (cián, bíbor, sárga, fekete) színrendszert használják. Ezeket hívjuk process színeknek. Sajnos ezen színek kombinációjával messze nem lehet minden színt kikeverni, így a nyomdászatban régóta elterjedt az úgynevezett direkt (solid) színnyomtatás, amikor speciális festékekkel keverve további színeket lehet előállítani. A PANTONE erre néhány alapfestéket ajánl, amivel a skálán található több mint ezer színt ki lehet keverni és nyomtatni. Mivel ezek a direkt színek nem minden esetben keverhetőek ki CMYK színekkel."
http://www.webmaxx.hu/pantone.php


--------------------------------------------------
Note added at 21 óra (2008-11-03 08:06:37 GMT)
--------------------------------------------------

Ez egy áttekinthetőbb összeállítás:
"The Pantone ® color formula guide provides an accurate method for selecting, specifying, broadcasting, and matching colors through any medium around the world. It is the ideal way to ensure true colors when you select your imprint."
http://www.nepalcashmere.com/penchart.html


--------------------------------------------------
Note added at 22 óra (2008-11-03 08:44:51 GMT)
--------------------------------------------------

Itt látható táskák színmegjelölése, ha egyáltalán van (maximum sötétszürke, sárgásbarna stb. fordul elő):
http://www.ebolt.hu/category2001_40.html?OrderBy=Price&Order...



    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Gray
Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 84
Grading comment
Amit a képeken találok, annak sokszor még a szürkéhez sincs köze. Persze, ha a megbízó megadná ennek a konkrét táskának a színét, már nem volna kérdés.
Tényszerű adatot én is csak arra találok, hogy némi kék árnyalatot tartalmaz.
Köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Boskovitz
5 hrs
  -> Köszönöm.

disagree  xxxhollowman: kékesszürke -> bluish grey // Ami adott: "cool grey" -> hidegszürke. - Minden más csak találgatás. // A szerzőnek nem volt célja konkretizálni, nyílván szélesebb réteget szándékozott megszólítani (egy konkrét szín kevésbé sejtelmes, mint egy alcsoport).
9 hrs
  -> Is, bár elfelejtette megadni, hogy a Pantone színskálán 11 hideg szürke közül, melyikre gondol. De milyen szürke a hidegszürke? A szerző célja miből derül ki?