KudoZ home » English to Hungarian » Other

University Employment Office

Hungarian translation: hallgatói állásközvetítő iroda

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:University/College Employment Office
Hungarian translation:hallgatói állásközvetítő iroda
Entered by: Katalin Horváth McClure

04:17 Jan 25, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
English term or phrase: University Employment Office
A szövegben ez olyan értelemben használt, hogy ez az az iroda, amely a hallgatókat segíti az állásszerzésben, végzés után, vay akár az egyetem alatt is, ha az egyetem mellett részmunkaidőben dolgozni akarnak a diákok.
Hogy hívják ezt az irodát/osztályt, ha egyáltalán ilyen létezik a magyar főiskolákon, egyetemeken?
Katalin Horváth McClure
United States
egyetemi allaskozvetito iroda
Explanation:
Biztosan van Magyarorszagon is, Romaniaban Kolozsvaron mukodik ilyen. Ezenkivul mas varosokban mukodo irodaknak is allaskozvetito, esetleg 'munkaerokozvetito iroda' a neve. Egy ilyennel en is dolgoztam par eve.
Selected response from:

Marika4150
Romania
Grading comment
Köszi szépen mindenkinek. Úgy döntöttem, hogy a "hallgatói állásközvetítő iroda" kifejezést fogom használni, mert ez a legáltalánosabb, főiskolákon és egyetemeken is van ilyen, így a szövegembe ez illik bele a legjobban.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2egyetemi allaskozvetito iroda
Marika4150
5 +1egyetemi karrier központ
Ildiko Santana


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
egyetemi karrier központ


Explanation:
A BM(G)E*-n ezt Karrier Központnak nevezik:

"A Karrier Központ célja, hogy a mérnökhallgatók, valamint az őket alkalmazni kívánó cégek számára a találkozási és kapcsolatfelvételi lehetőségek különböző formáit megteremtse. Lehetőséget biztosítunk arra, hogy a hallgatók már tanulmányaik során tervezhessék karrierjüket, megismerve a foglalkoztatási lehetőségeket, a frissdiplomás mérnökökkel szemben támasztott követelményeket."

*Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1773

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Medicus: Kiváló :)
1 hr
  -> Doch, die liest gerade :-)

disagree  JANOS SAMU: ez inkább a diplomaszerzés utáni munkalehetŒségekkel foglalkozik, de itt a diákok foglalkoztatásáról van szó
3 hrs

agree  Erika Pál: Valószínűleg már a tanulmányok ideje alatt el tudnak gyakornokként (apprentice) helyezkedni a diákok. Ildikó szövegében erre (is) van utalás, szerintem.
17 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
egyetemi allaskozvetito iroda


Explanation:
Biztosan van Magyarorszagon is, Romaniaban Kolozsvaron mukodik ilyen. Ezenkivul mas varosokban mukodo irodaknak is allaskozvetito, esetleg 'munkaerokozvetito iroda' a neve. Egy ilyennel en is dolgoztam par eve.

Marika4150
Romania
PRO pts in pair: 6
Grading comment
Köszi szépen mindenkinek. Úgy döntöttem, hogy a "hallgatói állásközvetítő iroda" kifejezést fogom használni, mert ez a legáltalánosabb, főiskolákon és egyetemeken is van ilyen, így a szövegembe ez illik bele a legjobban.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Nemeth-Newhauser: Szegeden ezt hallgatói állásközvetitő és karrier irodának hívják.
10 hrs

agree  Eva Blanar: igen, lényegében ez az, tulajdonképpen diákmunka-közvetitésnek mondják, mert szünidei, ill. tanulás mellett végezhető munkák is vannak (pl. ablakpucolás, McDonalds), de sok érdemi is. Az elhelyezkedésben inkább az Állásbörze segit.
1 day 5 hrs
  -> A teraz? Jaba-daba-doo! Wielkie dzięki Ci za toouu! :)