KudoZ home » English to Hungarian » Other

identify

Hungarian translation: ellenőrizni kell, hogy van-e


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:identify
Hungarian translation:ellenőrizni kell, hogy van-e
Entered by: SZM

19:40 Aug 16, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Other / Jótállás
English term or phrase: identify
Any outstanding Recalls or (first service opportunity) Campaigns must be identified, thus enabling any necessary work to be carried out whilst the vehicle is in the workshop.

Mit kell itt tenni a kampánnyal, mert "azonosítani" aligha.
SZM
ellenőrizni kell, hogy van-e
Explanation:
Az adott mondat azt jeleni, hogy meg kell nézni, hogy van-e érvényben az adott járműre vonatkozó visszahívás, vagy a gyártó által javasolt, az első lehetséges alkalommal elvégzendő javítás, hogy azt akkor és ott mindjárt el lehessen végezni, ha már egyszer ott van az autó a szervizben.
Nem hiszem, hogy egyetlen szóval behelyettesíthető az "identified".
Esetleg "ki kell keresni a járműre vonatkozó ...", de szerintem jobb, az hogy "ellenőrizni kell, hogy van-e..."
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Igen, így már tökéletesen logikus, köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7ellenőrizni kell, hogy van-e
Katalin Horváth McClure
5 -1ezzel a névvel megjelölni
JANOS SAMU


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
must be identified
ellenőrizni kell, hogy van-e


Explanation:
Az adott mondat azt jeleni, hogy meg kell nézni, hogy van-e érvényben az adott járműre vonatkozó visszahívás, vagy a gyártó által javasolt, az első lehetséges alkalommal elvégzendő javítás, hogy azt akkor és ott mindjárt el lehessen végezni, ha már egyszer ott van az autó a szervizben.
Nem hiszem, hogy egyetlen szóval behelyettesíthető az "identified".
Esetleg "ki kell keresni a járműre vonatkozó ...", de szerintem jobb, az hogy "ellenőrizni kell, hogy van-e..."

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 124
Grading comment
Igen, így már tökéletesen logikus, köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JANOS SAMU: Ez pontosabb mint az én válaszom.
1 hr

agree  Ildiko Santana: Esetleg lekérdezés/meghatározás/megállapítás/behatárolás (nyilván számítógépes rendszer segítségével történik manapság). Identify szinonímái: place, determine, set.
12 hrs

agree  juvera: SZM-nek: itt az ellenőrzés azt is jelenti, hogy a visszahívással kapcsolatos munkát elvégezték-e már az adott járműn, vagy sem: "outstanding" recalls...
15 hrs
  -> Igen, azért említettem, hogy "elvégzendő".

agree  K2L
2 days12 hrs

agree  Balázs Sudár
2 days15 hrs

agree  hollowman2
3 days23 hrs

agree  Tradeuro Language Services
6 days

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
ezzel a névvel megjelölni


Explanation:
Itt arról van szó, hogy azokat a munkákat, amelyek a gyártási hiba miatt visszahívott járműveken vagy berendezéseken (recall) vagy egy új kampányszerűen hirdetetett szolgáltatásként végeznek, ezeken a neveken kell kezelni (tehát "recall" vagy "campaign" jelzéssel adminisztrálni), hogy két legyet üssenek egy csapásra, mert ezekre általában ösztönzőket helyeztek kilátásba. Egyik példa: egy Toyota szervízben lévő vagy javításra beütemezett járműnél ezt feltétlenül rá kell írni a szervízpapírokra, mert akkor a cég jó fényben is fog feltűnni, meg ösztönzőre is jogosult lehet. És ha már ott van a jármű ezeket a munkákat is megcsinálják.


    Reference: http://www.epa.gov/collisionrepair/
JANOS SAMU
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 106

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Nem erről van szó. Ahhoz, hogy a szervizpapírra rá lehessen írni, előszöris a járműre kiadott visszahívásokat "fel kell ismerni", "be kell azonosítani", és aszerint elvégezni a munkákat.
1 hr