International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Hungarian » Other

nitrous oxide (N2O)

Hungarian translation: dinitrogén-oxid


18:09 Mar 28, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
English term or phrase: nitrous oxide (N2O)
A szótár kéjgázt mond rá, de megbízó szerint ez nem jó (de jobbat egyelőre nem tud...)
Nora Kis-Pal
Hungarian translation:dinitrogén-oxid
Explanation:
egybeirva is láttam, egyébként tényleg kéjgáznak (is) mondják
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
egészen zseniális vagy...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3dinitrogén-oxid
Eva Blanar
5 +1Nitrogénoxidul v. dinitrogénoxidxxxszeleczky
3nevetőgázxxxDius


Discussion entries: 2





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
dinitrogén-oxid


Explanation:
egybeirva is láttam, egyébként tényleg kéjgáznak (is) mondják

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1298
Grading comment
egészen zseniális vagy...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Farkas
17 mins

agree  Medicus: A kéjgáz stimmel (lásd Vajna féle altatási eljárás) németül "Lachgas", ez talán kissé finomabb:))) a dinitrogen-oxid meg pláne jó..
35 mins

agree  László Zsák: úgí, van csizmadia és kéjgáz (karinthy cini), vagy nevető gáz
19 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Nitrogénoxidul v. dinitrogénoxid


Explanation:
és lehet nitrogenium oxydulatum is, ha nagyon orvosi, vagy gyógyszerészi szövegben fordul elő.
Amúgy, tényleg ez a "kéjgáz", de általános érzéstelenítőként, gáznarkotikumként használatos.

xxxszeleczky
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  novist: orvosi szövegben a nitrogén-oxidul a legjobb.. illetve a kéjgáz, ez a hivatalos (!) neve
28 mins

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nevetőgáz


Explanation:
Nem nagyon értek hozzá, de szerintem ez az amit nevetőgáznak hívnak.
Bár egy link amit találtam megerősítette a gyanúmat.


    Reference: http://w3.eastron.hu/drugs/kejgaz.html
xxxDius
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 29