International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Hungarian » Other

nuisance call

Hungarian translation: telefonos zaklatás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:nuisance call
Hungarian translation:telefonos zaklatás
Entered by: Eva Blanar

10:39 Apr 2, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
English term or phrase: nuisance call
Ez a telefonbetyárkodás, de valami "komolyabb" kifejezés kellene: zaklató telefonhivás? telefonos zaklatás?
Eva Blanar
Hungary
zaklató hívás
Explanation:
A telefonbetyár gyönyörű szó - a hacker-re is felmerült, hogy kalóz helyett számítógépbetyárnak kellene hívni.
A telefonbetyárkodásra a zaklató telefonhívás tökéletesen megfelel. Ezt akkor használnám, ha pl. azzal hív fel valaki az éjszaka közepén, hogy hány méter hosszú a telefonzsinór, mert akkor ugyan már, kössem rá fel magam.

Ugyanakkor a nuisance callba talán beleférhet az ügynökök bosszantóan időfecsérlő, kéretlen, de zaklatásnak nem mondható hívása is - vagyis a "junk mail" telefonos változata. (Az ilyenek elhárítására: "Kérem, tartsa a vonalat!" - és az ember szépen megy dolgára.) Erre alighanem a kéretlen hívás a jó megoldás.

De alapvetően a zaklató telefonhívásra voksolnék.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-02 11:03:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Természetesen a telefonos zaklatás is tökéletes.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-02 11:27:38 (GMT)
--------------------------------------------------

A \"nuisance call\" gyakran valóban csak csengés, néha viszont több annál:

If the phone calls are from strangers who do not give their name and are being offensive then contact the police. This sort of nuisance call is against the law and a person can be prosecuted if they are discovered doing this

http://www.adviceguide.org.uk/nm/index/your_world/communicat...

A telefonos zaklatás/zaklató telefonhívás azonban mindkettőre megfelelő.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Nagyon köszönöm: úgy látom, nem a "cold call", hanem a kifejezetten zaklatásnak szánt hivás itt a lényeg. (Elbocsátott dolgozók esetében.) Mindenkinek nagyon köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Kéretlen telefonhívás vagy kéretlen reklámhívásxxxDius
5Rosszakaratú hívásMedicus
4zaklató hívás
Attila Piróth
4Abbahagyott híváskísérlet / Telefonos zaklatás
Katalin Szilárd


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Abbahagyott híváskísérlet / Telefonos zaklatás


Explanation:
Rettenetesen idegesítő egy fél évvel ezelőtt volt benne részem. Percenkénti hívás mire felveszi az ember addig le is rakja ... Külföldön a telefontársaság leleplezi a tettest, M.O.-n személyi jogokra hivatkozva nem csinál semmit: "Változtassa meg a telefonszámát!"

http://www.library.cqu.edu.au/enquiry/nuisance.htm


    Reference: http://www.creativyst.com/cgi-bin/M/Glos/st/GetTerm.pl?fsGet...
    Reference: http://www.puskas.matav.hu/0103/szotar/forgalom.html
Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3122

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zaklató hívás


Explanation:
A telefonbetyár gyönyörű szó - a hacker-re is felmerült, hogy kalóz helyett számítógépbetyárnak kellene hívni.
A telefonbetyárkodásra a zaklató telefonhívás tökéletesen megfelel. Ezt akkor használnám, ha pl. azzal hív fel valaki az éjszaka közepén, hogy hány méter hosszú a telefonzsinór, mert akkor ugyan már, kössem rá fel magam.

Ugyanakkor a nuisance callba talán beleférhet az ügynökök bosszantóan időfecsérlő, kéretlen, de zaklatásnak nem mondható hívása is - vagyis a "junk mail" telefonos változata. (Az ilyenek elhárítására: "Kérem, tartsa a vonalat!" - és az ember szépen megy dolgára.) Erre alighanem a kéretlen hívás a jó megoldás.

De alapvetően a zaklató telefonhívásra voksolnék.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-02 11:03:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Természetesen a telefonos zaklatás is tökéletes.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-02 11:27:38 (GMT)
--------------------------------------------------

A \"nuisance call\" gyakran valóban csak csengés, néha viszont több annál:

If the phone calls are from strangers who do not give their name and are being offensive then contact the police. This sort of nuisance call is against the law and a person can be prosecuted if they are discovered doing this

http://www.adviceguide.org.uk/nm/index/your_world/communicat...

A telefonos zaklatás/zaklató telefonhívás azonban mindkettőre megfelelő.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671
Grading comment
Nagyon köszönöm: úgy látom, nem a "cold call", hanem a kifejezetten zaklatásnak szánt hivás itt a lényeg. (Elbocsátott dolgozók esetében.) Mindenkinek nagyon köszönöm!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Kéretlen telefonhívás vagy kéretlen reklámhívás


Explanation:
Ha itt reklámhívásról van szó nem pedig szórakozó gyerekekről.
Persze ez csak egy másik név, szerintem a zaklató hívás is tökéletes, amennyiben valaki "zaklat", azaz leteszi a telefont mikor fölveszem, vagy zaklató dolgokat mond.
Az alábbi linken a kéretlen reklámhívás elnevezést használják.


    Reference: http://www.uno.hu/news/story/58756
xxxDius
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 29

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxErika P: Jó "áthídaló" megoldás. Elvégre a zaklató hívás is kéretlen, nem?:-)
36 mins

agree  Andrea Nemeth-Newhauser
1 hr

10 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Rosszakaratú hívás


Explanation:
Éva ugyan már lezárta a kérdést, de csak most bukkantam rá, ezért csak egy megjegyzés. Telefonos szaknyelvben "rosszakaratú hívás"-nak nevezik, és kapcsolódnak hozzá szolgáltatások is, pl. "rosszakaratú hívó azonosítása" (németül "Fangschaltung"). A telefonközpontok leírásaiban, telefonkönyvekben így szerepel.

Medicus
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 106