KudoZ home » English to Hungarian » Other

graduate school

Hungarian translation: másoddiplomás képzést nyújtó intézmény


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:graduate school
Hungarian translation:másoddiplomás képzést nyújtó intézmény

14:08 Jul 7, 2003
English to Hungarian translations [Non-PRO]
English term or phrase: graduate school
XY spent 6 years as President of a group of international graduate schools.
A szótár szerint "egyetemi továbbképző", de ezt sem tudom, mi fán terem...
zsuzsu
másoddiplomás képzés; ilyen képzést nyújtó intézmény
Explanation:
(from Cambridge Advanced Learner's Dictionary)

graduate school noun [C] US

a college or a college department where students who already have a first degree are taught
Selected response from:

Nora Janoshazi
Grading comment
Köszönöm szépen mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5másoddiplomás képzés; ilyen képzést nyújtó intézmény
Nora Janoshazi
5 +1posztrgraduális képzés
Katalin Szilárd
5felsôfokú oktatási intézménygabw
4továbbképző intézet/ intézmény
Eva Blanar


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
másoddiplomás képzés; ilyen képzést nyújtó intézmény


Explanation:
(from Cambridge Advanced Learner's Dictionary)

graduate school noun [C] US

a college or a college department where students who already have a first degree are taught


    Reference: http://dictionary.cambridge.org/define.asp?key=34039&dict=CA...
Nora Janoshazi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 32
Grading comment
Köszönöm szépen mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bernadett Czuczor
22 mins

agree  Edit.B
1 hr

agree  Kalauz
1 hr

agree  Katalin Horváth McClure: Ez a jó, én is ilyenbe jártam itt.
2 hrs

agree  huntr
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
továbbképző intézet/ intézmény


Explanation:
Legalábbis nálunk annak mondták, amikor az elsők létrejöttek.

Az a baj, hogy az angolszász rendszerben egy kicsit más az undergraduate/graduate megkülönböztetés, a mi egyetemeink eleve graduate képzést nyújtanak és diplomát adnak, de ezt őrült nehéz beazonositani. Éppen ezért nálunk a továbbképzés ezekben az intézményekben eleve poszt-graduális szintű tanulmányokat jelentett, ami náluk egy külön fokozat.

Úgy emlékszem, az EU-nál készült egy átfogó nemzetközi besorolás a diplomák uniós megfeleltetéséhez, csak azt nem tudom, hogyan lehetne hozzáférni. Valószinűsitem, hogy valahol ott van a honlapon, majd megpróbálom még keresgélni.



Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1298

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Ezzel az a baj, hogy a "továbbképzés" sok mindent jelent, nem feltétlenül ad diplomát.
59 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
posztrgraduális képzés


Explanation:
"'Graduate' tanulmányok az Egyesült Államokban



Az amerikai felsőoktatásban a 'graduate' szó jelöli azt, amit Magyarországon posztgraduális tanulmányoknak hívunk. Mindkét esetben igaz, hogy ezen a szinten csak akkor lehet továbbtanulni, ha a hallgatónak már van egy fokozata, diplomája. Az amerikai felsőoktatásra pontosítva: a hallgató akkor jelentkezhet graduate programra az USA-ban, ha

legalább négy évig tartó undergraduate (középiskolát követő) tanulmányait befejezte, megszerezte a Bachelor's fokozatot vagy egy azzal egyenértékű bizonyítványt.


Van olyan tudományterület, amelyen a graduate szinten való továbbtanulás szakmai végzettséget és fokozatot ad (ilyen pl. a jogtudomány és az orvostudomány), de a tanulmányi területek nagy többségét tekintve a posztgraduális tanulmányok tudományos fokozatokhoz vezetnek."

http://www.bibl.u-szeged.hu/afik/graduate_studies_hu.rtf.

"
3. Doktori program


A szervezett posztgraduális (doktori jellegű) képzés a tanszéken még az 1993- as Felsőoktatási Törvény (a PhD cím, ill. képzés bevezetése) előtt megindult: az Algebrai logika osztállyal együtt indítottuk el, a Soros Alapítvány támogatásával 1991- ben a Logic Graduate School- t.'




--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-07 16:44:19 (GMT)
--------------------------------------------------

* természetesen

POSZTGRADUÁLIS KÉPZÉS


    Reference: http://www.bibl.u-szeged.hu/afik/graduate_studies_hu.html
    Reference: http://www.btk.elte.hu/logikat/magyar/bemutatkozunk.html
Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3122

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  huntr
2 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
felsôfokú oktatási intézmény


Explanation:
Valóban nem egyértelmű,mert az angolszász rendszer más. Az sem mindegy, hogy brit v. US szóhasználat. Lehet olyan egyetemi szintű intézmény, ahol diplomát és másoddiplomát egyaránt adnak. Sôt egyéb tanfolyamokat is szerveznek, amiket "graduate"-nek neveznek, de nálunk nem számít felsôfokú végzettségnek. Ha a szövegkörnyezet megengedi, kikerülném ezt a problémát a fenti fordítással.

gabw
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 26