KudoZ home » English to Hungarian » Other

family report

Hungarian translation: állapotjelentés


11:12 Dec 18, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
English term or phrase: family report
Eredetileg 'gezinsrapport' a holland szövegben. Ez a szószerinti angol megfelelője. Ez az a beszámoló, amit a nevelőcsalád készít a gondozásukban lévő gyerekről. Nem a zárónyilatkozat, amit a gondozás végén készítenek, hanem, amit folyamatosan vezetnek. Mi lehet ennek a magyar megfelelője? Sajnos az eddig létező holland-magyar szótárak nem adnak erre választ. Lehet ez pl. fejlődésnapló? Van valami ötletetek?

Előre is köszönöm!
Ágnes Fülöp
Netherlands
Hungarian translation:állapotjelentés
Explanation:
a család által készített
Selected response from:

Laszlo David
Grading comment
Magyarázat fenn. Ez áll legközelebb a valósághoz. Köszönöm!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5fejlődési napló
JANOS SAMU
4nevelési napló
ValtBt
4Nevelőszülői jelentés/beszámoló (?)Mr. George
4fejlődésnapló
Attila Piróth
1állapotjelentés
Laszlo David


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fejlődésnapló


Explanation:
Nekem tetszik a megoldásod. A napló nagyon jó választás, mert kitetszik belőle, hogy folyamatosan írják. A gyermek fejlődését követi nyomon - tehát nagyon helyesen konkretizálja az angol "family report"-ot.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

19 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
állapotjelentés


Explanation:
a család által készített

Laszlo David
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 11
Grading comment
Magyarázat fenn. Ez áll legközelebb a valósághoz. Köszönöm!

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Nevelőszülői jelentés/beszámoló (?)


Explanation:
Kedves Ágnes!
Hadd meséljem el, hogy számos gyermekeink közül kettő örökbe fogadott. És itt három kategória létezik, ami leveledben keveredni látszik:
1. Örökbefogadás - itt semmiféle beszámolót nem kell írni, mert a csemete "örökben" van, és ugyanúgy minősül, mint a saját szülésű gyermek. 2. Nevelőszülőség - Ez az, amikor egy állami gondozásban lévő gyermeket szülők, nem sajátukként, állami fizetség fejében meg jókedvből, sajátjaik között nevelnek. Ilyenkor bizonyos időközönként "nevelőszőlői jelentést" kell írni.
3. Gyámság - Ez egy köztes állapot. A gyámnak a nála lakó vagy nem nála lakó gyermek (több esetben meghalt rokonok gyereke, aki örökölt a szüleitől, és még kiskorú) vagyonának állapotáról, forgatásáról kell írni egy jelentést arról, hogy miként kezelte az elmúlt évben ezt a vagyont. (ennek a pontos elnevezését nem tudom)
Talán segítettem.

Mr. George
PRO pts in pair: 47

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nevelési napló


Explanation:
proposal

ValtBt
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 45

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
fejlődési napló


Explanation:
Magyarországon is van és itt van előttem három fejlődési napló, amelyet a Heves Megyei Gyermek- és Ifjúságvédelmi Intézet adott át az örökbefogadó szülőknek az örökbefogadás után. Kettőt a gyermekvédelmi intézet vezetett, egyet pedig a nevelőanya, miután a gyermeket kihelyezték a gyermekotthonból egy nevelőcsaládhoz, ahonnan az amerikai család örökbe fogadta. Ebben rögzítik a gyermek élettani fejlődését és az életében fontosabb eseményeket. Először hetente, majd havonta írnak egy-egy oldalt bele és néha fényképeket is beragasztanak.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2296