KudoZ home » English to Hungarian » Other

Jean-Monnet Professor of European Law

Hungarian translation: az európai jogtudomány Jean Monnet professzora


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Jean-Monnet Professor of European Law
Hungarian translation:az európai jogtudomány Jean Monnet professzora
Entered by: xxxdenny

18:53 Dec 19, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
English term or phrase: Jean-Monnet Professor of European Law
azt nem tudom, hova tegyem szegény Jean Monnet-t?

az egyik magyar egyetem egyik tanárának a rangja ez: lenne egy "Jean Monnet professzúra"? na de: "az európai jogtudomány Jean Monnet professzora"?!

Tudom, sok mindent meg kell még szoknunk...
Eva Blanar
Hungary
igy van
Explanation:
Ez angolul éppilyen furcsán hangzik, de igy használják. Semmi okát nem látom, hogy magyarul mért lenne másképp. Igazad van, sok mindent meg kell szokni.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2003-12-19 19:14:46 GMT)
--------------------------------------------------

Általában nem ösztöndijról van szó, hanem “endowed chair”-röl; a név az alapitó, vagy valaki más (megtisztelt személy) neve egyaránt lehet.
Szerintem túlzás lenne a név eredetének kutatásába fogni egy forditás kedvéért.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 46 mins (2003-12-19 20:39:24 GMT)
--------------------------------------------------

A kötöjel használata ebben az esetben nem helyes és nem szokás. Pl. E. Sprague, Julio Palmaz Professor of Radiology.
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2igy vanxxxdenny
1csak javaslat
Katalin Horváth McClure


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
jean-monnet professor of european law
igy van


Explanation:
Ez angolul éppilyen furcsán hangzik, de igy használják. Semmi okát nem látom, hogy magyarul mért lenne másképp. Igazad van, sok mindent meg kell szokni.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2003-12-19 19:14:46 GMT)
--------------------------------------------------

Általában nem ösztöndijról van szó, hanem “endowed chair”-röl; a név az alapitó, vagy valaki más (megtisztelt személy) neve egyaránt lehet.
Szerintem túlzás lenne a név eredetének kutatásába fogni egy forditás kedvéért.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 46 mins (2003-12-19 20:39:24 GMT)
--------------------------------------------------

A kötöjel használata ebben az esetben nem helyes és nem szokás. Pl. E. Sprague, Julio Palmaz Professor of Radiology.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: "Jean Monnet professzor", ez a helyes, lásd az utolsó hozzáadott megjegyzésemet.
1 hr
  -> thanks

agree  Endre Both
5 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
jean-monnet professor of european law
csak javaslat


Explanation:
Az ilyen az általában azt jelenti, hogy a professzor valamiféle ösztöndíjat kap, vagy az állást (vagyis a fizetése - megint csak pénzről van szó) alapította Jean és Monnet (kötőjellel van, két emberről van szó, nem?), talán lehetne Jean-Monnet ösztöndíjas professzor? Utána kéne nézni, hogy ebben a konkrét esetben miről is van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 43 mins (2003-12-19 20:36:53 GMT)
--------------------------------------------------

Utánanéztem, valóban pénzügyi támogatásról van szó. Azt nem értem, hogy miért van kötőjellel Éva kérdésében, de valóban egy ember: Jean Monet.
Itt van a program részletesebb leírása.

http://europa.eu.int/comm/education/programmes/ajm/index_en....
Még egy, magyar referencia, innen a köv. idézet:
\"a minősített oktatóknak Jean Monnet ösztöndíj biztosítása, stb.\"

http://www.kszsz.org.hu/archiv/jogtar/4szakany/7-0916b.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 48 mins (2003-12-19 20:41:27 GMT)
--------------------------------------------------

Keress rá a guglival így \"Jean Monnet professzor\", egy csomó magyar oldal előjön, ahol egyetemi professzorok vannak felsorolva, ezzel a titulussal.

Pl. Kecskés László – Jean Monnet professzor,
Előadó: Fáyné Dr. Péter Emese Jean Monnet professzor,

\"1992 óta a történelemtudományok doktora. 1994 és 1997 között
Jean Monnet professzor. 1997 óta Széchenyi professzor.\"

Tehát ez a megoldás, jól gondoltad eredetileg.


Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3274

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxdenny: l. lent/fent?
10 mins

neutral  Csaba Ban: Jean Monnet és Robert Schumann: az európai integráció két atyja, a '45 utáni német-francia kibékülésre alapozva
1 hr