KudoZ home » English to Hungarian » Other

bid

Hungarian translation: (ár)ajánlat, ajánlattétel


10:50 Sep 13, 2001
English to Hungarian translations [Non-PRO]
English term or phrase: bid
get bids
veronika
Hungarian translation:(ár)ajánlat, ajánlattétel
Explanation:
Kicsit szűkszavú a kérdés, de talán ezt jelenti.

get bids - fogadd/fogadja az (ár)ajánlatokat
Selected response from:

apro
Hungary
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7(ár)ajánlat, ajánlattételapro
5 +1árajánlatkbs
5licit
JózsefÁrpád Bende
5tender, pályázatxxxHungi
4ajánlat, árajánlat, pályázat, licitálásIrene Zimmermann
na +1ârajânlat,licitŕlŕs,erofeszites v.mit elerni,(ŕr)bemondŕs,Henrietta Burany


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
(ár)ajánlat, ajánlattétel


Explanation:
Kicsit szűkszavú a kérdés, de talán ezt jelenti.

get bids - fogadd/fogadja az (ár)ajánlatokat

apro
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 602
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henrietta Burany

agree  nirguj
20 mins

agree  norka
36 mins

agree  Andrea Vermesi
15 hrs

agree  chemimedic
17 hrs

agree  Katalin Szilárd
20 days

agree  Peter Havasi
31 days

55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
árajánlat


Explanation:
árajánlatot tesz
but in US: megszerez (valamit)

kbs

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dobocsaba
3 days 2 hrs

2 days 11 hrs peer agreement (net): +1
ârajânlat,licitŕlŕs,erofeszites v.mit elerni,(ŕr)bemondŕs,


Explanation:
Ebben az esetben azt hiszem legjobb ha a "licitâlŕs" szôt valasztjuk,....

Henrietta Burany

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dobocsaba
15 hrs

7 days   confidence: Answerer confidence 5/5
licit


Explanation:
ez a legáltalánosabb; mivel az angol szó rövid, a magyart is annak választottam, egyébként kellene ismerni a szövegösszefüggést

JózsefÁrpád Bende
PRO pts in pair: 4

10 days   confidence: Answerer confidence 5/5
tender, pályázat


Explanation:
Ma a legelterjedtebb jelentése a szónak a tender. A közbeszerzési törvény és a központosított közbeszerzési törvény életbe lépése óta nagy számú tender-eljárást (bidding) folytatnak le. Az ennek során benyujtott pályázat (USA) angol megfelelője a bid.
Természetesen a többi beküldött kifejezés is igaz, de ma ez a legelterjedtebb jelentése a szónak. Persze végső fokon a kontextus dönti el a kérdést.

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1618

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  apro: A pályázat OK, de az üzleti szféra kétnyelvű hirdetésiben invitation for bid=felhívás ajánlattételre
3 days 13 hrs

disagree  Csaba Ban: Éppen a magyarázatodból derül ki, hogy nem jó a "tender".A tender voltaképpen a pályázati kiírás, míg a "bid" az...
30 days

59 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ajánlat, árajánlat, pályázat, licitálás


Explanation:
Szövegkörnyezet dönti el, melyik jelentése használható, pl:
1. Ker. - vételi ajánlat bizonyos áron, főleg árverésen: make a bid.
Enter a bid - licitál. Mindaddig, amíg a licitáló hivatalosan nem közölte beleegyezését az eladóval, az ajánlat visstavonható.
Invite bid - ajánlatot kér, pályázatot hirdet.
2. vételi szándékban megjelölt ár
3. ért. tőzsde - az a legmagasabb ár, amit egy vevő egy bizonyos értékpapírért egy bizonyos időpontban hajlandó kifizetni.
igeként: 1.licitál, főleg árverésen.
2. ajánlatot tesz, általában írásban, hogy egy vagyontárgyért folytatott alkunál vita esetén nyoma legyen.
Revoke/withdraw a bid - ajánlatot visszavon


    Longman Dictionary of Business English
Irene Zimmermann
PRO pts in pair: 2