KudoZ home » English to Hungarian » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

close cropped image

Hungarian translation: szűken vágott kép


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:close cropped image
Hungarian translation:szűken vágott kép
Entered by: Attila Magyar

17:43 Dec 20, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: close cropped image
Egy felsorolásban szerepel. Fordítható egyszerűen "közeli képnek"?
Attila Magyar
Hungary
Szűken vágott/megvágott kép
Explanation:
Azt jelenti, hogy a képen a téma körül csak nagyon kevés helyet hagyunk. Pl portré esetében a példában látható egy szűken vágott kép, ahol a téma arca körül alig van hely, még a fej kevésbé fontos részeit is levágta a fotós. Ellentéte a tágan vágott kép, amikor rengeteg szabad hely van a téma körül.
Selected response from:

Zsolt Biró
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Szűken vágott/megvágott kép
Zsolt Biró
4 +2szűkre vágott kép
Peter Boskovitz
5szűk képkivágásKatalin K.
5közeli felvétel
Andras Szekany
5közelkép
hollowman2
4körbevágással készített közeli/közelebbi kép
Katalin Szilárd
3szorosan körbevágott kép
Attila Hajdu


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
szorosan körbevágott kép


Explanation:
Talán olyan funkcióra vonatkozik, amellyel a kép minimális keretet hagyva lesz körbevágva.

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2010-12-20 17:56:11 GMT)
--------------------------------------------------

vagy szűken...

Attila Hajdu
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: A szűken a jó. Sokszor nem is minimális a keret, hanem nincs is, a fotó tárgyába is "belevághat" a keret. Kompozíciós technika, a kiemelést, az arányok módosítását, a súly eltolását szolgálja.
2 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
szűkre vágott kép


Explanation:
http://www.fotovilag.hu/cikk/104/Kepszerkesztesi_tanulmanyok...

http://www.google.hu/#sclient=psy&hl=hu&safe=off&site=&sourc...

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2010-12-20 18:02:04 GMT)
--------------------------------------------------

Szerintem azt jeleni, hogy TÚL szűkre van vága (egy v. több oldalán), vagyis – másik objektum kényszerű kihagyása vagy rosszul komponált felvétel miatt, ill. szándékosan – kissé túlságosan bele van vágva a képbe, az ideálishoz képest.

Peter Boskovitz
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  aradek: Negatív zönge nélkül - nincs szó TÚL közelről.
1 hr
  -> Szövegkörnyezettől függ. Akár a „szűk ruha”. Egyaránt jelenti, hogy túl szűk, és hogy feszülős. Ld. kereső: "crop is a bit close"

agree  Katalin Horváth McClure: Nem kell a TÚL. Szerintem a szűkEN vágott egy árnyalatnyival jobb kifejezés, de ez is jó.
1 hr
  -> Igen, azt nem kell odaírni. Ha a kép hibái vannak felsorolva (szűk, tág, ferde, életlen), akkor jeleni azt hogy TÚL, de akkor sem kell odaírni.

agree  Balázs Sudár
23 hrs

38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Szűken vágott/megvágott kép


Explanation:
Azt jelenti, hogy a képen a téma körül csak nagyon kevés helyet hagyunk. Pl portré esetében a példában látható egy szűken vágott kép, ahol a téma arca körül alig van hely, még a fej kevésbé fontos részeit is levágta a fotós. Ellentéte a tágan vágott kép, amikor rengeteg szabad hely van a téma körül.


    Reference: http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=220973
Zsolt Biró
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Peter Boskovitz: Tehát egyetértesz a 26 perccel korábbi megoldásommal;)
5 mins
  -> Szia Péter! Alapvetően igen, de a "túl" kitétellel nem értettem egyet, ezért írtam új megjegyzést. Nincs "túl" szűkre vágott kép, a téma és a fotós elképzelése adja, hogy mennyire kell megvágni. Üdv, szép estét! Zsolt

agree  Katalin Horváth McClure
1 hr

agree  Ildiko Santana
1 hr

agree  Iosif JUHASZ
3 days 0 min

agree  Tradeuro Language Services
4 days

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
körbevágással készített közeli/közelebbi kép


Explanation:
"Fordítható egyszerűen "közeli képnek"? "
Válaszom: nem.

Bár valószínű nincs magyar megfelelője, de a közeli kép nem elég, hisz a lényege a crop művelet: körbevágással teszed közelibbé a képet.

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2010-12-20 18:24:49 GMT)
--------------------------------------------------

Így pontosabb: nem készített, hanem szerkesztett

körbevágással szerkesztett közeli/közelebbi kép

Véleményem szerint ezt jelenti:

Closed-cropped headshots/portrait pld. amikor van egy kép, körbevágja valaki, csinál belőle egy fejportrét (ami a fejre fókuszál), és így a fej (vagy bármi egyéb, amit középpontban akarunk látni) közelebbi képnek (és nagyobbnak) tűnik.

http://www.zatista.com/blog/2009/11/


--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2010-12-20 18:31:25 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.utifoto.hu/beszamolo/Europa/Magyarorszag/altalano...

Az ismertető képen az látszik,hogy a benne lévő személy egy kis gázt enged a ballonba ami igazán jól látszik a 3 megapixelnél lévő 32 X bővített optikának köszönhetően amit körbevágással még közelebb lehet hozni.

http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=175180


Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
szűk képkivágás


Explanation:
Szövegkörnyezettől függ, de ha a felsorolás technikákat vagy megvalósítási lehetőségeket sorol fel, akkor nem kell a "valamilyen kép" megfelelőjéhez ragaszkodnod. Ebben az esetben a szűk képkivágás lenne talán a legfrappánsabb.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-12-20 21:26:45 GMT)
--------------------------------------------------

A "közeli kép" is tökéletes.


    Reference: http://www.google.nl/search?q=%22sz%C5%B1k+k%C3%A9pkiv%C3%A1...
Katalin K.
Netherlands
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
közeli felvétel


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 day 14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
közelkép


Explanation:
Értelemszerűen.

--------------------------------------------------
Note added at 1 nap14 óra (2010-12-22 08:22:13 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.hu/images?q="közelkép"&hl=hu&prmd=ivns&sou...


--------------------------------------------------
Note added at 1 nap16 óra (2010-12-22 10:21:01 GMT)
--------------------------------------------------

A szakma által alkalmazott köztes kifejezések:
pl. félközel / félközeli / félközeli kép, féltávol, stb...


További – az adott témában gyakran alkalmazott – szakmai kifejezések:
nagyközel / nagyközeli / premier plán
közel / közeli / közelkép / közeli kép / plán
félközel / félközeli
félközeli-féltávoli
féltávol / féltávoli
kistávol / kistávoli / amerikai plán
távol / távolkép / kistotál
nagytávol / nagytávoli / nagytotál

hollowman2
Native speaker of: Native in HungarianHungarian