KudoZ home » English to Hungarian » Printing & Publishing

Process color

Hungarian translation: nyomdai alapszínek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Process colours
Hungarian translation:nyomdai alapszínek
Entered by: Csaba Ban

12:55 Dec 21, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing
English term or phrase: Process color
Process color (inks) – The colors used for four-color process printing: Cyan, Magenta, Yellow, and Black (CMYK).
Csaba Ban
Hungary
nyomdai alapszínek
Explanation:
Bár a korábban választ adók közel jártak a helyes kifejezéshez, ismét csak a Magyar Tipográfusok Egyesületének nyelvi munkacsoportja által elfogadott kifejezést adom meg.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
köszönöm mindenkinek az erőfeszítést
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1nyomdai alapszínek
JANOS SAMU
5process szín
Attila Széphegyi
3alapszín
András Veszelka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
process color
alapszín


Explanation:
Több forrást is találtam, ahol ezt a megoldást használják és ez mégis magyarosabb. A "four-color process" helyett álló "4 szín color" kifejezéssel pedig teljesen egyértelművé válik, hogy miről van szó.


    Reference: http://www.21studio.hu/index.php?menu=nyomda
    Reference: http://www.szelker.hu/segitseg_arajanlat.htm
András Veszelka
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
process color
nyomdai alapszínek


Explanation:
Bár a korábban választ adók közel jártak a helyes kifejezéshez, ismét csak a Magyar Tipográfusok Egyesületének nyelvi munkacsoportja által elfogadott kifejezést adom meg.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
köszönöm mindenkinek az erőfeszítést

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Széphegyi: Nem egy szerencsés fordítás, mivel félrevezető. Mintha nyomtatásról szó sem lenne, csak nyomdáról.
16 hrs

agree  Szabolcs Varga: alapszínek, bizony. Még akkor is, ha a szakmában mindenki összevissza beszél (itt is a régi német szaknyelv fordul át angolba). A "spot color" pedig "direkt szín".
17 days

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
process color
process szín


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2005-12-21 13:31:51 GMT)
--------------------------------------------------

Fájdalom a szakirodalom ezt használja.Pl "Hewlett-Packard Hivatalos nyomtató kézikönyv"

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2005-12-21 13:36:33 GMT)
--------------------------------------------------

A process itt folyamatot jelöl, már a színre bontás folyamatát. A nyomtatandó anyagnál 4 színre lebontást, míg a nyomtatásnál a fordítottját.

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2005-12-21 13:40:46 GMT)
--------------------------------------------------

Röviden ez olyan, mint a business center.

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs 0 min (2005-12-22 06:55:55 GMT)
--------------------------------------------------

Színrendszerek
A nyomtatásban elsősorban a CMYK (cián, bíbor, sárga, fekete) színrendszert használják. Ezeket hívjuk process színeknek. Sajnos ezen színek kombinációjával messze nem lehet minden színt kikeverni, így a nyomdászatban régóta elterjedt az úgynevezett direkt (solid) színnyomtatás, amikor speciális festékekkel keverve további színeket lehet előállítani. A PANTONE erre néhány alapfestéket ajánl, amivel a skálán található több mint ezer színt ki lehet keverni és nyomtatni. Mivel ezek a direkt színek nem minden esetben keverhetőek ki CMYK színekkel, így erre külön skálát kell használnunk.



http://www.szoftver.hu/product.asp?id=43

Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8