KudoZ home » English to Hungarian » Science

birth date, death date

Hungarian translation: élettartam kezdete/vége (év/hó/nap)


14:47 Nov 8, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Science / botanika
English term or phrase: birth date, death date
botanikai adatbáziskezelő címszavai
Csilla Sajo-Kmeczko
United Kingdom
Hungarian translation:élettartam kezdete/vége (év/hó/nap)
Explanation:
Ha növényekre vonatkozik - márpedig a botanikai adatbáziskezelő ezt valószínűsíti - akkor a születés nem jön szóba, az elhalálozás helyett inkább elpusztulás (időpontja). De talán át lehet kicsit alakítani: élettartam kezdete/vége növényekre is ráhúzható. Ha nem világos, hogy teljes dátumot kell beírni, nem pedig csak évszámot, akkor oda lehet még biggyeszteni egy (év/hó/nap)-ot.
Több információ ismét csak egyszerűbbé tenné a dolgot, és itt nem csak a szövegkörnyezetre gondolok, hanem magának az adatbázisnak a felépítésére is, pl. a jelzett cellákba nyolc számjegy kerülhet, már van néhány kitöltött adat (ami feleslegessé teszi az (év/hó/nap) külön kiírását stb.)
Ha esetleg hat számjegy fér csak be, akkor talán érdemes pontosan kiírni, milyen formátumban kell megadni a dátumot, pl 020301 nem világos, hogy mire utal.

Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszönöm, a válasz teljes mértékben megállja a helyét.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4élettartam kezdete/vége (év/hó/nap)
Attila Piróth
3 +1születési dátum, elhalálozási dátumvinfo


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
születési dátum, elhalálozási dátum


Explanation:
ez személyre vonatkozik, ugye ?

vinfo
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Gunzinam
4 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
élettartam kezdete/vége (év/hó/nap)


Explanation:
Ha növényekre vonatkozik - márpedig a botanikai adatbáziskezelő ezt valószínűsíti - akkor a születés nem jön szóba, az elhalálozás helyett inkább elpusztulás (időpontja). De talán át lehet kicsit alakítani: élettartam kezdete/vége növényekre is ráhúzható. Ha nem világos, hogy teljes dátumot kell beírni, nem pedig csak évszámot, akkor oda lehet még biggyeszteni egy (év/hó/nap)-ot.
Több információ ismét csak egyszerűbbé tenné a dolgot, és itt nem csak a szövegkörnyezetre gondolok, hanem magának az adatbázisnak a felépítésére is, pl. a jelzett cellákba nyolc számjegy kerülhet, már van néhány kitöltött adat (ami feleslegessé teszi az (év/hó/nap) külön kiírását stb.)
Ha esetleg hat számjegy fér csak be, akkor talán érdemes pontosan kiírni, milyen formátumban kell megadni a dátumot, pl 020301 nem világos, hogy mire utal.



Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671
Grading comment
Köszönöm, a válasz teljes mértékben megállja a helyét.