KudoZ home » English to Hungarian » Science (general)

example

Hungarian translation: (mintavételi) elem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:example
Hungarian translation:(mintavételi) elem
Entered by: Dora Miklody

12:16 Nov 23, 2013
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Science (general) / mintavétel
English term or phrase: example
"Example” of a primary sample shall mean each of the packages making up the primary sample.

Köszönöm!
Dora Miklody
Hungary
(mintavételi) elem
Explanation:
Szerintem az elem elterjedtebb (én mindig mintavétel elemével találkoztam eddig, nem példányával, hasonlóképpen, inkább elemszám mint példányszám), bár kétségtelen, hogy az elem és a példány szinonim fogalmak.
Selected response from:

András Veszelka
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(mintavételi) elem
András Veszelka
3(mintavételi) példányAndras Mohay


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(mintavételi) példány


Explanation:
Mintavételi alaponként három példány minta készül, melyből egy példány (ellenminta) a mintavétel helyszínén marad, egy példányból a Gabona Control a laboratóriumi vizsgálatokat végezi, egy példányt pedig megőriz
http://www.concordia.hu/adatok/gcontrol/uzletszabalyzat.pdf

... hogy megtudjuk, hány könyv volt a szakértői vélemény alapja, van-e arra mód, hogy megtudjuk, melyik tárolási helyről származnak a mintavételi példányok, ...
www.oainvest.hu/.../Szakértői kifogások megválaszolása(1).d...


Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

1 day5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(mintavételi) elem


Explanation:
Szerintem az elem elterjedtebb (én mindig mintavétel elemével találkoztam eddig, nem példányával, hasonlóképpen, inkább elemszám mint példányszám), bár kétségtelen, hogy az elem és a példány szinonim fogalmak.


    Reference: http://5mp.eu/fajlok2/mflyer/197_247_www.5mp.eu_.htm
    Reference: http://hu.wikipedia.org/wiki/Statisztikai_mintav%C3%A9tel
András Veszelka
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar
3 days6 hrs